کد خبر: ۴۷۳۹۷۶
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵

واکنش یک نماینده به ممنوعیت حمله رسانه‌های سعودی به ایران

نماینده مردم تهران در مجلس معتقد است جمهوری اسلامی همواره رویکردی در جهت افزایش سطح روابط و کاهش خصومت‌ها داشته لذا از سعودی‌ها برای انجام مذاکرات برای تغییر سطح روابط دیپلماتیک استقبال می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
پروانه مافی نماینده مردم تهران با اشاره به دستور پادشاهی عربستان مبنی بر ممنوعیت رسانه های داخلی و خارجی وابسته به این کشور در حمله به ایران و مذهب تشیع گفت: رسانه های وابسته به عربستان همواره ید طولایی در اهانت به جمهوری اسلامی و مذهب شیعه داشتند که همین باعث تیرگی روابط می شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در ادامه با اشاره به مثبت بودن نتیجه مذاکرات حج با عربستان و ازسرگیری اعزام حجاج ازسوی ایران، یادآور شد: تأثیر این مذاکرات در رفتارهای دیپلماسی اخیر عربستان سعودی مشهود بوده است.

وی افزود: پایبندی دوطرف به مفاد موافقتنامه ای که برای ازسرگیری اعزام حجاج به عربستان به امضا رسیده بود، باعث کاهش اختلافات شده و عربستان از این طریق قصد بازگشت به فضای مسالمت آمیز روابط دوجانبه را دارد.

مافی در ادامه با بیان اینکه رویکرد جمهوری اسلامی همواره افزایش سطح روابط و پایین آوردن میزان خصومت بوده است، تأکید کرد: اتفاقی که در سال های گذشته در کشورمان به واسطه حمله اعضای برخی گروهی های خودسر به سفارت عربستان صورت گرفت باعث سوءاستفاده عربستان و قطع روابط دیپلماتیک دو کشور شد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: با این حال ضمن جمهوری اسلامی به پرونده سفارت رسیدگی و با عوامل خاطی برخورد کرد و وزارت امور خارجه نیز فضا را به خوبی در دست دارد لذا شرایط برای پذیرفتن درخواست عربستان سعودی مبنی بر برقراری مذاکرات برای برقراری مجدد روابط فراهم است.

منبع: خانه ملت
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین