کد خبر: ۴۷۴۰۲۷
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶
انتقاد روحانی از سکوت جهان در برابر جنایت میانمار

رییس‌جمهور عازم قزاقستان شد/روحانی: فاجعه بزرگ انسانی در میانمار در حال وقوع است+تصاویر

رییس جمهوری اسلامی ایران روز شنبه به دعوت رسمی رییس جمهور قزاقستان و برای شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در حوزه علم و فناوری، تهران را به مقصد آستانه ترک کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
در مراسم بدرقه رییس جمهور در فرودگاه مهرآباد، علی اکبر ولایتی مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل، جهانگیری معاون اول رییس جمهور و جمعی از وزیران حضور داشتند.

به گزارش آفتاب‌نیوز، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در این سفر دو روزه علاوه بر حضور و سخنرانی در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در حوزه علم و فناوری، ملاقاتهایی نیز با سران کشورهای اسلامی، از جمله رییس جمهور قزاقستان خواهد داشت و علاوه بر روابط دوجانبه، در خصوص مهمترین مسایل منطقه ای و بین المللی گفتگو خواهد کرد.

رییس‌جمهور عازم قزاقستان شد/انتقاد روحانی از سکوت و کوتاهی جهان در برابر جنایت علیه مسلمانان میانمار

اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در حوزه علم و فناوری روزهای شنبه و یکشنبه هجدهم و نوزدهم شهریور ماه به میزبانی قزاقستان در آستانه برگزار خواهد شد.

انتقاد از سکوت و کوتاهی سازمان ها و مجامع بین المللی در برابر جنایت علیه مسلمانان میانمار 
 
رییس جمهوری اسلامی ایران روز شنبه به دعوت رسمی رییس جمهور قزاقستان و برای شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در حوزه علم و فناوری، تهران را به مقصد آستانه ترک کرد. 

به گزارش ایسنا، در مراسم بدرقه حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در فرودگاه مهرآباد ، علی اکبر ولایتی مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل، جهانگیری معاون اول رییس جمهور و جمعی از وزیران حضور داشتند.

روحانی پیش از عزیمت به قزاقستان برای شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در حوزه علم و فناوری، در جمع خبرنگاران ضمن تبریک عید سعید غدیر به ملت بزرگ ایران و مسلمانان جهان، گفت: عید غدیر روز تداوم راه هدایت است و پیامبر اسلام(ص) مسیر هدایت آینده بشر را به مسلمانان معرفی کرد و این مسیر باعث شده که امروز راه راستین اسلام را در پیش رو داشته باشیم.

رییس جمهور با ابراز خوشحالی از اینکه اولین سفر در دولت دوازدهم مصادف شده است با روز عید غدیر، افزود: موضوع اجلاس در آستانه پایتخت قزاقستان،  علم و فناوری است  و این در حالی است که در دنیای امروز حل مشکلات جوامع بشری نظیر فقر، اشتغال، امنیت غذایی، زیست محیطی، آب و انرژی تنها در سایه علم و فناوری امکان پذیر خواهد بود.

روحانی با تاکید بر اینکه علم و فناوری می تواند توسعه پایدار و اشتغالزا را برای ما فراهم کند، خاطرنشان کرد: برخی از کشورهای اسلامی شرکت کننده در این اجلاس بویژه ایران، از پرچمداران اصلی علم و دانش در قرون گذشته هستند کما اینکه ایران پرچمدار علوم پیش از اسلام و تمدن اسلامی در جهان اسلام بوده است.

رییس جمهور با اشاره به اینکه همکاری، هماهنگی و هم رایی کشورهای اسلامی در این راستا می تواند همه ما را یاری کرده و ما را به اهداف اصلی برساند، گفت: این اولین اجلاسی است که در زمینه علم و فناوری میان سران کشورهای اسلامی برگزار می شود و در آن قرار است سند ۱۰ ساله  ٢٠٢٦ بررسی شود که در چارچوب آن ، چگونگی همکاری های آموزشی در دنیای اسلام، حل معضلات کشورهای اسلامی و استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های کشورهای اسلامی مشخص خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه همکاری در زمینه مرز دانش، فناوری های نوین و علوم کاربردی از دیگر مباحث مطروحه در این اجلاس است، گفت: در این سند بحث مگا پروژه‌ها و مشارکت کشورهای اسلامی با هم در انجام پروژه های بزرگ نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

روحانی بررسی چگونگی  همکاری دانشگاه‌های برتر کشورهای اسلامی و  ارتباط فناوری جهان با دنیای اسلام را از دیگر زمینه های این اجلاس عنوان کرد و افزود: امیدواریم این اجلاس پایه خوبی برای همکاری بهتر کشورهای اسلامی در علم و فناوری باشد.

رییس جمهور با بیان اینکه در حاشیه این اجلاس جلسه ای در رابطه با بررسی اوضاع میانمار میان سران برگزار می شود، اظهار داشت: امروز در میانمار یک فاجعه بزرگ انسانی و یک پاکسازی قومی و ایدئولوژیک در حال وقوع است و صدها هزار مسلمان در این منطقه آواره شده اند و دنیای اسلام نمی تواند در مقابل این اقدامات سکوت کند.

روحانی با انتقاد از سکوت و کوتاهی سازمان ها و مجامع بین المللی در برابر این جنایات در میانمار خاطرنشان کرد: باید فشارها علیه دولت و ارتش این کشور افزایش یافته و سازمان های بین المللی تحرک داشته باشند و همسایگان این کشور نظیر چین و بنگلادش نیز باید در این راستا و رسیدگی به آوارگان همکاری و کمک کنند.

رییس جمهور با اشاره به اینکه در حاشیه این اجلاس مذاکرات دوجانبه و دیدار هایی با برخی سران کشورهای اسلامی نیز داریم، گفت: در این دیدارها درباره روابط دوجانبه و توسعه مناسبات فی ما بین گفت‌وگو خواهیم کرد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین