کد خبر: ۴۷۴۳۵۷
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۳

آزادی 43 زندانی در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس‌کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: 43 زندانی جرائم غیرعمد در این استان که همگی مرد بودند با کمک افراد نیکوکار، مؤسسه‌های خیریه و ستاد دیه استان آزاد شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت الاسلام غلامرضا مزارعی روز یکشنبه در آیین آزادی زندانیان جرائم غیرعمد کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: میزان کمک پرداختی برای آزادی این تعداد زندانی هفت میلیارد و 600 میلیون ریال بوده است.

وی افزود: افزون بر 400 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد کهگیلویه و بویراحمد نیز منتظر دریافت کمک برای آزاد شدن و بازگشت به آغوش خانواده هستند.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: 330 نفر از این تعداد دارای چک بلامحل بوده و دلیل زندانی بودن مابقی نیز شامل مهریه، نفقه و تصادفات رانندگی است.

حجت الاسلام مزارعی عنوان کرد: سال گذشته 123 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد کهگیلویه و بویراحمد شامل 112 مرد و 11 زن با کمک 410 میلیارد ریالی افراد نیکوکار، مؤسسه‌های خیریه و ستاد دیه استان آزاد شدند.

وی ابراز داشت: یکی از فرهنگ‌ها و تفکرات نادرست رایج بین مردم کهگیلویه و بویراحمد آن است که معتقدند هیچ مجازاتی نمی‌تواند جایگزین حبس شود و برخی از شاکیان نیز بجز حبس چیز دیگری را مجازات نمی‌دانند.

حجت الاسلام مزارعی گفت: این موضوع از چالش‌های مهم فراروی دستگاه قضایی کهگیلویه و بویراحمد برای جایگزینی دیگر مجازات‌ها به جای حبس است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: زندانیان جرائم غیرعمد «بدهکاران غیر بزهکار» هستند که به دلیل مشکلات مالی مدتی از خانواده خود دور شده‌اند.

اسماعیل جمیاری اظهار داشت: در صورت طولانی شدن مدت زمان حبس زندانیان جرائم غیرعمد انبوهی از کینه‌ و عقده‌های روحی و روانی در اعضای خانواده‌ آنان ایجاد می‌شود.

وی افزود: کمک به زندانیان جرائم غیرعمد علاوه بر بیان حس نوع ‌دوستی و سخاوتمندی سبب کاهش بروز انواع آسیب‌های اجتماعی بین برخی اعضای خانواده این افراد نیز خواهد شد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مهم‌ترین منابع کمک به زندانیان جرائم غیرعمد این استان شامل کمک‌های افراد نیکوکار، شرکت‌های بیمه‌ای، منابع ستاد دیه، گذشت طلبکاران، بانک‌های عامل و نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

به گزارش ایرنا، جمیاری خواستار سهیم شدن بیش از پیش افراد نیکوکار و دارای تمکن مالی کهگیلویه و بویراحمد و اطلاع رسانی گسترده‌تر رسانه‌های استان برای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد شد.

چهار خبرنگار خبرگزاری‌های ایرنا، ایسنا، ایلنا و صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد در این آیین به عنوان نیکوکار رسانه‌ای و به دلیل همکاری و تعامل لازم برای کمک به آزادی تعدادی از زندانیان جرائم غیرعمد استان با اهدای لوح سپاس و جوایز ارزنده مورد تجلیل قرار گرفتند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین