کد خبر: ۴۷۴۵۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: دولت نسبت به حذف یارانه ۳ دهک پردرآمد کشور اقدام کند

معادل 60 درصد بودجه عمرانی کشور، دهک پردرآمد کشور یارانه دریافت می‌کنند که باید سریعا اصلاح شود و دولت مسئول اجرای آن است.
آفتاب‌‌نیوز :  رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت نسبت به حذف یارانه ۳ دهک پردرآمد کشور اقدام کند گفت: در بحث اجرای هدفمندی یارانه‌ها، دولت روحانی همان سیاست اشتباه دولت احمدی‌نژاد را ادامه داده است.

به گزارش تسنیم،  محمدرضا پورابراهیمی امروز در نشست با اعضای شوراهای اسلامی شهرهای شهرستان‌های کرمان و راور اظهار‌داشت: خروجی کار شوراها باید خدمت بیشتر و صادقانه به مردم باشد.

وی با اشاره به اینکه حوزه مباحث اقتصادی امروز در کشور یک اولویت است گفت: امروز برای اداره کشور راهی نداریم به جز آنکه ابزارهای سنتی را کنار گذاشته و روش‌های جدید اقتصادی را در جذب منابع پیگیری کنیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از کل بودجه ابلاغی دولت به استان کرمان در سال 96 که مبلغ حدود 13 هزار میلیارد تومان بوده فقط یک درصد آن تخصیص یافته است افزود: با این مبالغ هیچ فعالیت عمرانی را نمیتوان در استان آغاز کرد.

وی با اشاره به اینکه شوراها باید ظرفیت مناطق خود را در حوزه رونق اقتصادی شناسایی کنند خاطر‌نشان کرد: با این وضعیت بودجه‌ای عملا در نیمه دوم سال اگر بودجه هم برسد، با توجه به شروع فصل سرما، نمی‌توان کاری را انجام داد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز هدفمندی یارانه‌ها یک چالش اساسی برای کشور است گفت: در بحث اجرای هدفمندی یارانه‌ها، دولت روحانی همان سیاست اشتباه دولت احمدی‌نژاد را ادامه داده است.

وی با اشاره به اینکه بارها تذکر داده‌ایم تا دولت نسبت به حذف یارانه 3 دهک پردرآمد کشور اقدام کند افزود: معادل 60 درصد بودجه عمرانی کشور، دهک پردرآمد کشور یارانه دریافت می‌کنند که باید سریعا اصلاح شود و دولت مسئول اجرای آن است.

پورابراهیمی با بیان اینکه منابع خرد در کشور باید تجمیع شود و توسعه پایدار با تجمیع منابع حاصل می‌شود تصریح کرد: در بحث سهام عدالت نیز عنوان شده که می‌خواهند به جای اصل سهام، سود پرداخت کنند که اشتباه دیگری است.

وی با اشاره به اینکه شوراهای اسلامی در ایجاد شغل در مناطق خود وارد شوند و برای این کار برنامه داشته باشند گفت: استفاده از انرژی خورشیدی در استان کرمان شرایط خوبی دارد و با توجه به شرایط آب و هوایی آن امکان بهره‌وری آن در روستاها وجود دارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شوراهای اسلامی باید از وضعیت بودجه‌ای کشور و استان اطلاع کامل داشته باشند افزود: اعتبارات بخش ورزش کشور نیز 2.7 برابر بیشتر شده و امسال با تفاهم ایجاد شده با وزیر ورزش در شهرهای شهرستان‌های کرمان و راور یک زمین چمن مصنوعی ایجاد می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
0
1
آقای محمدرضا پورابراهیمی ، نکنه از جیب مبارک خودتان می دهید؟ این پول مال همه است. تازه ارزش 45 دیگر مثل 450تومان 10 سال قبل نیست. دولت باید این را برای همه بپردازد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین