کد خبر: ۴۷۴۷۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۷
جست و جوی دردناک برای بچه های گمشده چینی

ایپدمی غم انگیز ربایش کودکان در چین/تصاویر

روزنامه «واشنگتن پست» با انتشار گزارشی اختصاصی اشاره می کند که جستجویی دردناک برای یافتن بچه های گمشده چینی وجود دارد و این موضوع در حال تبدیل شدن به یک اپیدمی رو به رشد است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل-این روزنامه می نویسد که سالیانه هزاران کودک در چین ربوده شده و فروخته می شوند. 

این روزنامه با اشاره به یکی از موارد روی داده می نویسد:«۱۲ اکتبر ۱۲ سال پیش بود. چنگ یینگ ۵ ساله منتظر مادرش بود تا او را از مدرسه ابتدایی سوار کرده و برای ناهار به خانه اش ببرد. ماردش اما چند دقیقه دیر رسید. یینگ تصمیم گرفت تا پیاده به خانه برود. او فکر کرد که حتما مادرش مشغول تدارک دیدن خانه برای مهمانی ای بود که قرار بود آن روز برگزار شود. یینگ اما توسط چند غریبه محاصره شد و توسط آنان به درون یک تاکسی انداخته شد.

 یینگ یکی از صدها هزار کودک در چین بود که طی چهار دهه گذشته ربوده شده اند. اکنون به مدد اینترنت و رسانه های اجتماعی این مشکل قدیمی در چین مطرح شده است اما هیچ تعداد قابل اتکایی از تعداد کودکانی که هر ساله در چین گم می شوند وجود ندارد در هر صورت ارزیابی ها نشان می دهند این مقیاس وحشتناک بین ۲۰ تا ۲۰۰ هزار نفر متغیر بوده است. ریشه ای این مشکل به باور سنتی چینی باز می گردد که در روستاها اولویت خانواده ها داشتن پسران بزرگتر است.

 در این میان به دلی فاسد بودن سیستم اداری و سیاسی نیز برخی از ماموران پلیس چشم شان را بر روی این جرایم یعنی ربایش کودکان بسته اند. یینگ می گوید که در آن زمان به خانه زنی برده شد که بچه های ربوده شده را نگهداری می کرد او می گوید در آنجا مورد ضرب و شتم قرار گرفت. 

او یکبار در ۷ سالگی فرار کرد و نزد پلیس رفت اما پلیس او را به عنوان یک دختر بدبخت نپذیرفت و بیرون کرد. این ضربه بزرگی برای او بود و اعتمادش به مقام های دولتی را از دست داد و احساس تنهایی کرد. مادر یینگ نیز می گوید در زمان ربایش او سال ها پیش نزد پلیس رفت و آنان گفتند تنها پس از ۲۴ ساعت از اعلام مفقودی می توانند گزارش تنظیم کنند. او می گوید پس از آن زمان نیز آنان تمایلی به باز کردن پرونده نداشتند. پس از آن او به ایستگاه های اتوبوس رفت و از بیش از ۷۰ نفر از بستگان دوستانش برای پیدا کردن دخترش تقاضاهایی را مطرح کرد. اما هیچ اثری از یینگ  نبود.

 مادرش کار خود را از دست داد و صدها هزار مایل را طی کرد تا نام و عکس دخترش را از طریق رسانه ها، اینترنت و پوستر منتشر کرد و درباره او صحبتکرد. او توسط پلیس چندین بار بازداشت شد آن هم به اتهام خرابکاری اما به کار خود ادامه داد. او از سوی حکومت به عنوان تهدیدی برای نظم اجتماعی قلمداد می شد. یینگ اما در ۱۵ سالگی از طریق گوشی هوشمند با ورود به اینترنت اعضای حانواده اش را جست و جو کرد. او با زنی چت کرد که درباره پرونده او بسیار شنیده بود. در عرض چند ساعت او مادر و پدرش را پیدا کرد».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Iraq
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
0
0
تصویرش کجا بود
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین