کد خبر: ۴۷۴۷۱۳
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹

بزرگداشت شاعر مردمی معاصر شیون‌فومنی در فومن

حامد فومنی فرزند شیون فومنی به مناسبت نوزدهمین سال حیات آسمانی شاعر محبوب شمال کشور "شیون فومنی " آیین بزرگداشت ملی و کشوری از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن و بنیاد شیون فومنی روز پنج شنبه ۲۳ شهریور ساعت ۱۶:۳۰ در تالاراجتماعات اداره ارشاد این شهرستان برگزار می شود.
آفتاب‌‌نیوز :
رییس بنیاد شیون فومنی اشاره نمود: در این آیین بزرگداشت فرهیختگان‌، اندیشمندان و  چهره های برجسته ی شعر و هنر کشور با شعرخوانی، ایراد سخنرانی، اجرای موسیقی اصیل ایرانی بر اساس غزل های فارسی شاعر و اجرای موسیقی محلی بر اساس ترانه های گیلکی شیون فومنی و نمایشگاه خوشنویسی از شعرهای گیلکی و فارسی این شاعر پرآوازه گیلانی برگزار خواهد شد. وی اجرای نمایش گیلکی بر اساس یکی از منظومه های گیلکی شاعر را از دیگر برنامه های این بزرگداشت برشمرد.

بزرگداشت شاعر مردمی معاصر شیون‌فومنی در فومن
متولی آثار فرهنگی و هنری شیون‌ فومنی افزود: در این آیین بزرگداشت استاد علیرضا طبایی شاعر پیشکسوت و منتقد نامی معاصر به بررسی و تبیین جایگاه شعر و غزل فارسی شیون فومنی در ادبیات معاصر خواهد پرداخت و دکتر فیروز فاضلی استاد زبان و ادبیات فارسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه گیلان با ایراد سخنرانی به ویژگی ها و برجستگی های شعر گیلکی این شاعر نامدار معاصر در ادبیات گیلان سخنرانی خواهند پرداخت و استاد علی جهاندار خواننده نامدار موسیقی اصیل ایرانی شعرهای فارسی شیون فومنی را اجرا خواهد نمود.


بزرگداشت شاعر مردمی معاصر شیون‌فومنی در فومن
شیون فومنی از مفاخر فرهنگی و از معدود شاعران محبوب شمال کشور است که به گواهی آثارش به عنوان شاعر موفق دوزبانه ی معاصر در شعرگیلکی از اسطوره های ادبیات گیلان و در شعر و غزل فارسی از چهره های ماندگار ادبیات معاصر است که به عنوان شاعر مردمی در ادبیات کشور خوش درخشیده است و شعر و آثار ادبی اش در  شمال کشور زبانزد خاص و عام است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین