کد خبر: ۴۷۴۷۷۶
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳

قابلیت درمان 60 درصد سرطان‌ها

فوق‌تخصص خون و آنکولوژی بیمارستان ولیعصر(عج) زنجان گفت: 50 تا 60 درصد سرطان‌ها قابل درمان است.
آفتاب‌‌نیوز : «مینوش مقیمی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به این‌که بیماری  سرطان در چهار مرحله سطح‌بندی شده است، گفت: مردم باید نسبت به این بیماری از آگاهی زیادی برخوردار باشند، چون هر چه در مراحل پائین‌تر بیماری تشخیص داده شود، شانس بهبود بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: عملیاتی کردن برنامه‌های پیشگیری از سرطان‌ها دشوار بوده و زمان زیادی را دربر می‌گیرد و بر این اساس باید برای تحقق اهداف برنامه‌های آموزشی اهتمام ویژه‌ای داشت.

مقیمی خاطرنشان کرد: آمارها از افزایش بروز بیمارها به‌ویژه سرطان حکایت دارد و در این میان تشخیص به‌موقع در انجام درمان‌های موثر نقش به‌سزایی دارد.

وی با اشاره به این‌که سرطان رشد غیرطبیعی و خارج از کنترل قسمتی از یک بافت یا یک عضو بدن است، گفت: این رشد غیرطبیعی موجب می‌شود سلول‌ها به سرعت و بدون نظم رشد و تکثیر یابند.

رئیس هیئت مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان، خونریزی غیرطبیعی در هر نقطه‌ای از بدن، پیدایش هر گونه توده سفت سلولی در زیر پوست و زخمی که به آسانی بهبود نمی یابد را از جمله نشانه‌های این نوع بیماری ذکر کرد.

وی تصریح کرد: سوءهاضمه دائمی، تغییرات در وضعیت خال یا زگیل از قبیل تغییر رنگ، بزرگ شدن، خارش، دردناک شدن و یا خونریزی به مدت طولانی مدت، سرفه، گرفتگی صدا و یا مشکل بلع در مدت زمان زیاد از دیگر نشانه‌های هشداردهنده بیماری سرطان است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین