کد خبر: ۴۷۴۸۶۳
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۱

تورم در انگلیس رکورد جدیدی گذاشت

گزارش دفتر آمار ملی انگلیس که روز سه‌شنبه منتشر شد، بیانگر آن است که نرخ تورم در این کشور در ماه آگوست گذشته به بالاترین میزان نزدیک به 5 سال گذشته رسیده است.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام دفتر آمار ملی انگلیس، شاخص نرخ مشتری ( CPI) در ماه آگوست گذشته در این کشور، با 0.3درصد افزایش به 2.9 درصد رسیده است.

این نهاد انگلیسی اعلام کرد که کاهش ارزش پوند انگلیس در پی رأی مردم این کشور به خروج از اتحادیه اروپا، اصلی‌ترین عامل افزایش تورم در این کشور به شمار می‌رود. 

دفتر آمار ملی انگلیس اضافه کرد که افزایش هزینه سوخت و پوشاک از دیگر عوامل افزایش نرخ تورم در ماه آگوست گذشته بوده است.

بر پایه داده‌های آماری منتشرشده از سوی دفتر آمار ملی انگلیس، هزینه هر لیتر بنزین با 1.8 پنس افزایش 115.7 پنس معامله و هزینه هر لیتر گازوییل با 2 پنس افزایش 117.6 پنس معامله‌شده است. در همین حال، هزینه پوشاک نیز 4.6 درصد افزایش داشته که این رقم بالاترین حد پس از همه‌پرسی سال گذشته برگزیت به شمار می‌رود.

'فرانسیس اگرادی' دبیر کل کنگره اتحادیه کارگری انگلیس روز گذشته طی اظهاراتی بابیان اینکه هزینه زندگی در این کشور به‌شدت رو به افزایش است عنوان کرد: این در حالی است که افزایش نرخ تورم از روند افزایش دستمزد پیشی گرفته است.

افزایش نرخ تورم در کنار پایین ماندن میزان افزایش دستمزدها بدین معنا است که خانوارهای انگلیسی بیش از گذشته برای گذران امور زندگی‌شان دچار مشکل خواهند شد.

«ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس از سوی افکار عمومی و برخی از اعضاء کابینه‌اش تحت‌فشار قرار دارد تا سقف تعیین‌شده در رابطه با افزایش یک‌درصدی دستمزد کارکنان بخش‌های عمومی را لغو کند. 

بر اساس این طرح که اولین بار از سوی دولت دیوید کامرون در سال 2013 به اجرا گذاشته شد و قرار است تا سال 2020 ادامه پیدا کند، دستمزد کارکنان بخش‌های عمومی سالانه تنها یک درصد افزایش خواهد یافت.

بااین‌حال 'لن مک کلاسکی' رئیس اتحادیه کارگری انگلیس امروز (سه شنبه) در گفت وگو با شبکه رادیویی بی.بی.سی 4 هشدار داد در صورتی که سقف تعیین شده برای افزایش دستمزد کارکنان بخش عمومی لغو نشود با موج عظیمی از اعتصاب ها در کشور مواجه خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین