کد خبر: ۴۷۵۰۵۸
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶

نوبخت: اگر آمریکا از برجام خارج شود یک بازآرایی جدید خواهیم کرد

سخنگوی دولت گفت: یک طرف برجام ایران است و طرف دیگر شش کشور که یکی از آنها آمریکاست. اگر آمریکا از برجام خارج شود قطعا باید یک ارنج و بازآرایی کنیم.
آفتاب‌‌نیوز : محمد باقر نوبخت روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره موضع کشورمان نسبت به سخنان مقامات آمریکایی در زمینه خروج از برجام اظهار داشت: در برجام یک طرف ایران و طرفی دیگر 6 کشور هستند که یکی از این 6 کشور آمریکا است.

وی ادامه داد: از دیگر کشورها انتظار داریم فعالیت های مثبت بیشتری نشان دهند، البته آنها با ما همکاری می کنند و ما هم با آنها همکاری داریم.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: اینکه آقای آمانو اعلام می کند ایران به تعهداتش در برجام عمل کرده یعنی ما پایبند به برجام هستیم و با این کشورها همکاری می کنیم. ما با آنها و اروپا مراودات خود را داریم، بطور مثال تحت تحریم پتروشیمی، خودرو، هواپیما و بانکی بودیم ولی اکنون با اروپا درحال همکاری در این زمینه ها هستیم.

سخنگوی دولت تصریح کرد: برجام توافق ایران و آمریکا نیست ، درست است که آمریکا نقشی تعیین کننده داشت ولی در یک طرف برجام ایران و در طرفی دیگر 6 کشور از جمله آمریکا هستند.

ما با 5 کشور دیگر مرادوات خود را داریم و اگر آمریکا از برجام خارج شود قطعا باید یک ارنج و بازآرایی دیگری کنیم.

نوبخت افزود: قطعا در این بازآرایی اصل و فرض ما حفظ منافع ملی است، به گونه ای که اگر قرار شد با این 5 کشور باقی مانده ادامه دهیم، ادامه خواهیم داد تا منافع ما همچنان محفوظ بماند.

وی درپاسخ به اینکه در صورت خروج احتمالی آمریکا از برجام ، ایران طبق گفته رییس سازمان انرژی اتمی به اجرای توافق هسته ای ادامه خواهد داد یا طبق گفته سخنگوی وزارت امور خارجه با این موضوع برخورد خواهد کرد، گفت: اجازه دهید هر زمان که دولت خواست جمع بندی و اظهار نظر ثالثی در این زمینه ارائه کند که فراتر از اظهار نظر هرکدام از این دوستان است، به شما خبر بدهم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین