کد خبر: ۴۷۵۶۸۸
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷

به‌کارگیری بیش از 2000 نفر در معادن زنجان

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: هم‌اکنون در بخش معادن استان 2371 نفر شاغل هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
«رباب داداشی» اظهار کرد: هم‌اکنون در بخش معادن استان زنجان 2371 نفر شاغل هستند که در 288 معدن فعال استان، فعالیت می‌کنند. همچنین 68 معدن غیرفعال نیز در استان وجود دارد و این در حالی است که 346 معدن در کل استان وجود دارد.

این مسئول ادامه داد: میزان سرمایه‌گذاری در معادن استان بیش از یک بیلیون ریال بوده و میزان ذخیره قطعی معادن استان نیز برابر با 584 میلیون و 362 هزار و 530 تن بوده که استخراج اسمی آن برابر با 10 میلیون و 682 هزار 575 تن است. هم‌چنین مساحت محدوده‌های معدنی استان 1725 کیلومتر مربع است.

وی با اشاره به گواهی کشف صادره برای معادن استان زنجان، افزود: از سال 89 تا سال 92 قریب به 72 درصد بوده که با 44 درصد رشد از سال 92 تا 95، این میزان به 107 گواهی کشف صادر شده رسیده است. هم‌چنین در بازه‌های زمانی مذکور پروانه‌های اکتشاف صادر شده با 16 درصد افزایش از 118 به 137 مورد افزایش یافته است. هم‌چنین پروانه‌های بهره‌‎ برداری نیز با افزایش 100 درصدی به 104 مورد افزایش یافته است.

داداشی خاطرنشان کرد: موانع و مشکلات موجود در بخش معادن استان بیشتر در زمینه کسری سرمایه‌گذاری و وجود معارض است که در برخی موارد سبب پیش آمدن مشکلاتی برای بهره‌وری و ادامه حیات کاری معادن استان می‌شود.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، با اشاره به این‌که مشکلات معادن متأثر از مسائل ملی و استانی است، خاطرنشان کرد: نداشتن ثبات بلندمدت قوانین و نبود مطالعات کافی درباره معادن، مشخص نشدن ذخایر و عمق آن‌ها، مشکل نبود بازار، فرسوده بودن ماشین‌آلات و نیز نبود زیرساخت‌های مناسب معدنی و کوچک بودن مقیاس معادن و پایین بودن میزان استخراج و پایین بودن سود آنان و ... از مشکلات ملی است و نیز بخشی از مشکلات مختص استان نیز در فعالیت‌های معدنی نشأت گرفته از مشکلات ملی است.
منبع: ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین