کد خبر: ۴۷۵۷۶۳
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸

رفیق بد، شریک خوب / قرارداد 110 هزار میلیارد تومان فاینانس با چینی‌ها بسته شد

یک قرارداد و یک تفاهم‌نامه تأمین مالی به ارزش 110 هزار میلیارد تومان توسط 5بانک ایرانی با چینی‌ها بسته شد. چینی ها بعد از همراهی با غرب در زمان تحریم‌ها،در پسابرجام به بازار ایران علاقه‌مند شده‌‎اند.
آفتاب‌‌نیوز :
چینی ها واقعاً زرنگ‌اند. در اوج تحریم‎‌های هسته‌ای، همپای غربی‌ها ایران را تحریم می‌کنند، در همان دوران، روابط تجاری‌شان با ایرن گرم و گرم‌تر هم می‌شود، تحریم‌های هسته‌ای برداشته می‌شوند، روابط تجاری‌شان از قبل هم گرم‌تر می‌شود.

حالا در سفر سیف، رئیس کل بانک مرکزی به چین، دو قرارداد جدید فاینانس یا تامین مالی امضا شده که مجموعاً به ارزش 110 هزار میلیارد تومان است. این مقدار فاینانس، از ابتدای برجام تاکنون بی سابقه بوده است.

هنوز نرخ بهره این قراردادها اعلام نشده اما چینی‌ها قطعاً نفع خوبی از این قراردادها خواهند برد.

اینها را که گفتیم به قصد نقد نبود. زیرا اقتصاد ما به شدت نیاز به تامین مالی از سوی بانک های بزرگ دنیا دارد. حالا که چینی‌ها پا پیش گذاشته اند، ما نباید خود را از این تامین مالی، بی‌بهره کنیم.


قرارداد فاینانس 39 هزار میلیارد تومانی بسته شد

قرارداد ۱۰ میلیارد دلاری به ارزش 39 هزار میلیارد تومان بین 5 بانک ایرانی با شرکت «سیتیک تراست» چین با حضور ولی اله سیف، رییس کل بانک مرکزی، محمد خزاعی، رییس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی، مدیران عامل و اعضای هيئت‌مدیره این بانک‌ها منعقد شد.

در جریان سفر رییس کل بانک مرکزی و هيئت بانکی ایران به چین، قرارداد تامین مالی معادل ۱۰ میلیارد دلار به ارزهای «یوان» و«یورو» بین بانک‌های توسعه صادرات، صنعت‌ومعدن، رفاه، پارسیان و پاسارگاد با شرکت «سیتیک تراست» چین امضا شد.

این قرارداد تامین مالی برای پروژه های عمرانی و تولیدی‌ کشورمان که مجوزهای لازم را با اخذ مراحل قانونی طی کرده اند، تخصیص خواهد یافت.

ضمنا دوره ساخت و بازپرداخت متناسب با هر پروژه بین ۱۰ تا ۱۲ سال است.

رفیق بد، شریک خوب / قرارداد 110 هزار میلیارد تومان فاینانس با چینی‌ها بسته شد


برای فاینانس 71 هزار میلیارد تومانی، تفاهم‌نامه اولیه امضا شد

بانک مرکزی ایران و بانک توسعه چین یادداشت تفاهمی معادل ۱۵ میلیارد یورو به ارزش 71 هزار میلیارد تومان با موضوع ارائه تسهیلات تأمین مالی پروژه های عمرانی و تولیدی امضاء کردند.

این یادداشت تفاهم، علاوه بر تبیین چارچوب همکاری میان بانک های ایرانی و چینی، مبنایی برای روابط بلند مدت با بانک توسعه چین در زمینه های فنی، عملیاتی و آموزش نیروی انسانی خواهد بود.

در دومین روز سفر هیئت بانکی ایران به چین، ولی اله سیف در دیدار با رئیس بانک توسعه چین ضمن ابراز خرسندی از همکاری های این بانک با بانک مرکزی ایران در زمینه تأمین مالی که اخیراً منجر به امضای قرارداد فاینانس برقی کردن و ارتقای راه آهن تهران – مشهد شد، خاطر نشان کرد: توسعه این همکاری ها نشان دهنده فصل نوینی در روابط مالی و تجاری ایران و چین است و پشتیبانی بانک های چینی از توسعه روابط اقتصادی و مالی بلند مدت میان دو کشور قابل تقدیر است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین