کد خبر: ۴۷۵۸۳۰
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۷

سفر سیدحسن خمینی به بوسنی +عکس

آیت الله 'سید حسن خمینی' که به دعوت رییس العلماء بوسنی و هرزگوین به سارایوو سفر کرده است با رئیس العلمای بوسنی و هرزگوین، عضو مسلمان شورای ریاست جمهوری و اعضای شورای ادیان این کشور به طور جداگانه دیدار کرد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، حسین کاوازویچ رئیس العلمای بوسنی و هرزگوین در این دیدار ضمن تقدیر از حمایت های ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران از مردم مظلوم این کشور در شرایط سخت جنگ اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران با رهبری شجاعانه امام خمینی (ره) همواره الهام بخش مسلمانان بوسنی و هرزگوین بوده و مسلمانان این کشور از این رخداد مهم درس مقاومت و استقامت آموختند و این آموزه ها را در زمان جنگ بوسنی جلوه گر ساختند. 

دیدار سید حسن خمینی با مقامات بوسنی و هرزگوین در سارایوو (+عکس)

رئیس العلماء بوسنی و هرزگوین میزبانی یادگار امام راحل (ره) را افتخار ارزشمندی برای جمعیت اسلامی بوسنی و هرزگوین دانست و از رهبر معظم انقلاب و دولت و ملت ایران تقاضا کرد که همچنان به حمایت از بوسنی و هرزگوین ادامه دهند. 

'باقرعزت بگویچ' عضو مسلمان شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین نیز در این دیدار ضمن یادآوری علاقمندی مسلمانان بوسنیائی از جمله مرحوم علی عزت بگوویچ رهبر فقید مسلمانان بوسنی و هرزگوین به امام خمینی (ره)، حضور یادگار امام در این کشور را خوش آمد گفت و با اشاره به اشتراکات فراوان دو ملت، تاکید کرد که مردم بوسنی و هرزگوین همواره قدردان کمک ها و حمایت های ایران می باشند. 

باقر عزت بگویچ همچنین علاقه مندی کشور بوسنی و هرزگوین به گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران در همه عرصه ها را مورد تاکید قرار داد. 

نمایندگان جامعه مسلمان، مسیحیان ارتدکس، مسیحیان کاتولیک و جمعیت یهودیان نیز در دیدار با آیت الله سیدحسن خمینی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های بیست ساله این شورا، تاکید کردند که این شورا تلاش دارد تا جایگاه دینی و معنویت را در جامعه ارتقاء دهد و نشان دهد که ادیان الهی همواره پیام آور صلح هستند و منازعات قدرت طلبانه هرگز منشاء دینی ندارد. 

آیت الله سیدحسن خمینی نیز در این دیدارها که با حضور محمود حیدری سفیر کشورمان در سارایوو انجام شد با تشریح دیدگاه های امام راحل در خصوص ضرورت وحدت جهان اسلام و رفع اختلافات شیعه و سنی از یک سو و همگام شدن پیروان همه ادیان ابراهیمی در تمسک به ارزش های مشترک الهی افزود: مقام معظم رهبری نیز همواره بر ضرورت همبستگی جهان اسلام تاکید دارد.

وی افزود: اگر وحدت واقعی میان امت اسلام وجود داشت امروز شاهد جنایات رایج در میانمار که به نوعی تکرار نسل کشی مسلمانان سربرنیتسا است، نبودیم. 

شایان ذکر است که آیت الله سیدحسن خمینی همچنین در نشست علماء و اندیشمندان مسلمان بوسنی و هرزگوین که با حضور رئیس العلماء و شخصیت های دینی در محل کتابخانه غازی خسرو بیگ سارایوو برگزار شد، طی سخنانی با عنوان راهکارهای تقویت وحدت اسلامی و همزیستی انسانی به تشریح آموزه های قرآن کریم و اندیشه های امام راحل (ره) در این خصوص پرداخت. 

یادگار امام همچنین از کتابخانه غازی خسروبیگ و نسخ خطی فارسی موجود در این کتابخانه دیدن، در نمازجمعه سارایوو حضور و با اعضای سفارت و مسئولین نهادهای ایرانی نیز دیدار داشتند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین