کد خبر: ۴۷۵۹۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳

علاء الدین بروجردی: ممنوعیت فروش هواپیما، نقض برجام است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: موافقت مجلس نمایندگان آمریکا درباره ممنوعیت فروش هواپیما به ایران نقض صریح برجام است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خانه ملت، علاءالدین بروجردی با اشاره به اینکه موافقت مجلس نمایندگان آمریکا درباره ممنوعیت فروش هواپیما به ایران نقض صریح برجام است، اظهار داشت: باید اذعان کرد که فروش هواپیما به ایران در متن و پیوست برجام تصریح شده است.

وی با اشاره به اینکه قطعا آمریکایی‌ها با این اقدام به عنوان یکی از امضا کنندگان برجام تخلف آشکار انجام داده اند، ادامه داد: شاید موضوع ممنوعیت فروش هواپیما به کشورمان در مراحل اولیه باشد و برای تایید نهایی نیاز به مطرح شدن در سنای آمریکا و رای گیری داشته باشد ولی چنین موضوعی در گام اول خطاست و باید اصلاح شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: بر این اساس کشورهای دیگری که این سند را امضا کرده اند و همچنین شورای امنیت سازمان ملل نیز باید نسبت به این اقدام آمریکا اعتراض داشته باشند.

بروجردی تصریح کرد: البته باید یادآور شد که جمهوری اسلامی ایران در طول دوران تحریم همیشه مشکلات خود را حل کرده و معطل تصمیم آمریکایی ها نمانده اما چون این موضوع حق ایران بوده و مصوبه قانونی وجود دارد باید با تخلف آمریکایی ها برخورد جدی صورت بگیرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم هیات نظارت بر برجام تصمیم جدی در این زمینه بگیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
0
0
باز لفاظي
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین