کد خبر: ۴۷۶۰۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵
سخنگوی قوه قضاییه:

محکومیت «رضا بهشتی» به 5 سال حبس/اتهام وی در رابطه با مسائل امنیتی است

سخنگوی قوه قضاییه گفت: بهشتی در رابطه با مسائل امنیتی به 5 سال حبس محکوم شده است.
آفتاب‌‌نیوز : حجت الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای در نشست خبری در پاسخ به این پرسش که قوه قضائیه در برخورد با زمین خواری اخیرا گزارشی تهیه کرده است یا نه گفت: از جمله مسائلی که واقعا در استان های مختلف با آن درگیر هستیم پدیده زمین خواری است که دولت باید با آن برخورد جدی داشته باشد، مخصوصا در برخی جاها که زمین بسیار ارزشمند است و ما نیازمند این هستیم که زمین تخریب نشود تا محیط زیست حفظ شود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: اما معمولا آنهایی که ساخت و سازهایی را انجام می‌دهند از جایی مجوز گرفته اند، هر چند که نهادی که به آنان مجوز داده است ذیصلاح نبوده باشد که در همه این موارد باید نهادها متوجه باشند تا به افراد اجازه سوء استفاده ندهند.

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه در 6 ماهه نخست امسال از حدود 18 هزار و 247 هکتار زمین رفع تصرف شده است، اظهار کرد: این رفع تصرف‌ها از 20 استان بوده که مواردی از زمین نباید تصرف می شدند که از این مقدار حدود 2 هزار و 969 هکتار در استان تهران انجام شده بود. به هر حال تصرفات در این سال‌ها کمتر شده و ما نیز در همین حدود شش ماهه نخست سال بیش از 3 هزار مورد قلع و قمع بنا داشته‌ایم که اعم از ساختمان، ویلا و غیره بوده است.

وی در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر آمار تازه‌ای از کشفیات مواد مخدر و احکام صادر شده اظهار کرد: احکام صادر شده اعم از اعدام تا حبس ابد را شامل می شد که در حال حاضر عدد مشخصی برای ارائه ندارم، اما حتما این مقدار زیاد بوده است. متاسفانه یکی از مشکلات نه تنها کشور ما بلکه بسیاری از کشورها مواد مخدر صنعتی و سنتی هست که البته مواد مخدر صنعتی آسیب های بیشتری از مواد مخدر قدیمی دارد و بخشی از ناهنجاری‌ها و جرائم توسط کسانی صورت می گیرد که مواد مخدر صنعتی مصرف می‌کنند.

محسنی اژه‌ای تاکید کرد: 160 هزار و 945 کیلوگرم مجموع مواد مخدری است که کشف شده که از این میزان حدود 3 هزار کیلو هروئین بوده و بیش از 111 کیلوگرم مواد مخدر کراک بوده است که مجموعه قوه قضائیه و مردم باید کاری کنند که مقدار مواد مخدر وارد شده به کشور کم شود و از توزیع آن نیز کاسته شود.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا بازداشت برخی فرهنگیان که از سوی رسانه‌های معاند مطرح می شود صحت دارد یا خیر؟ هیچ فردی به عنوان فرهنگی بودن بازداشت نمی شود. خبرنگار نیز به عنوان خبرنگار بازداشت نمی شود، همانطور که هیچ فردی به عنوان این که بهایی یا هر مذهب دیگری که داشته باشد، بازداشت نمی‌شود. حتی ممکن است یک شیعه اثنی عشری نیز به دلیلی بازداشت شود یا حتی محکومیت پیدا کند؛ بنابراین تفاوتی نمی‌کند که یک فرد دارای چه تفکر یا مذهبی باشد.

وی افزود: اما اگر خبرنگاری یا فردی مسیحی، مسلمان یا بهایی مرتکب جرمی شود به خاطر جرمی که مرتکب شده، بازداشت می‌شود.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به این پرسش که بازداشت رضا بهشتی به چه عنوان بوده است، اظهار کرد: آقای بهشتی در رابطه با مسائل امنیتی محکوم شده و جرم‌اش هم مشخص هست و وی به 5 سال حبس محکوم شده است. پس از رسیدگی به این پرونده‌ در دادسرا و دادگاه با حضور وکیل و پس از اعتراضاتی که وی و وکیلش به حکم دادگاه داشته اند، در نهایت 5 سال حبس برای وی صادر شده که در حال تحمل آن است و اگر خودش یا وکیلش نکته ای دارند می‌توانند در چارچوب قانون نظر خود را مطرح کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
0
0
این اتهام که قابل واردشدن به هرکسی میباشدوشخص چگونه میتواندثابت کنداینهاموضوعات بازی هستندکه باعث دستگیریهای سلیقه ای شده.
خوب جرم امنیتی اول بایدتعریف داشته باشدکه افرادبداننددوروبراین جرم نباشند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین