کد خبر: ۴۷۶۰۸۷
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵

اعلام زمان تقدیم لایحه بودجه ۹۷ به مجلس

رئیس سازمان برنامه وبودجه با بیان اینکه، ۳۰۹ هزار میلیارد تومان از ۳۱۹ هزار میلیارد تومان منابع عمومی بودجه ۹۶ محقق می‌شود، گفت: لایحه بودجه سال ۹۷ نیز در موعد مقرر و در ۱۵آذر تقدیم مجلس خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز : محمدباقر نوبخت در حاشیه مراسم آغاز اجرای دو برنامه ایجاد اشتغال با اشاره به اینکه طبق قانون برنامه ششم 955 هزار فرصت شغلی باید ایجاد شود،‌ گفت:دولت برای ایجاد یک میلیون فرصت شغلی خود را آماده و تجهیز می‌کند تا برنامه پیشنهادی رئیس‌جمهور هنگام انتخابات تحقق یابد.

به گزارش تسنیم، وی با اشاره به اینکه دو نوع تسهیلات برای اشتغال زایی در طرحهای دولت پیش‌بینی شده است،‌گفت: بخشی از این منابع برای سرمایه در گردش بوده که مدت بازپرداخت آن یک تا 2 سال است و همچنین برای سرمایه ثابت زمان آن بیش از 5 سال خواهد بود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه به عملکرد بودجه سال جاری اشاره کرد و افزود: بودجه عمومی 319 هزار میلیارد تومان به مجلس تقدیم شد که 309 هزار میلیارد تومان آن با هر بشکه نفت 50 دلار محاسبه شده و با فرض پیش‌بینی نفت 55 دلاری 10هزار میلیارد تومان نیز برای موضوعاتی مانند ریزگردها، صنعت ریلی و آب و فاضلاب پیش‌بینی شده است، البته این قیمت نفت تحقق پیدا نکرد و اکنون متوسط نفت‌مان 47 تا 48 دلار است با این حال قیمت نفت در ماه‌های اخیر به بالای 50 دلار رسیده است.

وی با بیان اینکه نسبت به 294 هزار میلیارد تومان سال گذشته 283 میلیارد تومان آن عملکرد داشت، گفت:‌ پیش‌بینی می‌شود 309 هزار میلیارد تومان از 319 هزار میلیارد تومان منابع عمومی محقق شود.

وی با اشاره به اینکه مجلس بخشی از منابع بودجه سال جاری را تغییر داد، یادآور شد: پیش‌بینی این بود که 20 درصد از منابع نفت به صندوق توسعه ملی واریز شود که اکنون 30 درصد است و مابه‌التفاوت آن 16 هزار میلیارد تومان بوده که البته 7500 میلیارد تومان توسط مجلس از منابع صندوق به بودجه اضافه شد.

نوبخت با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌کنیم عدم تحقق بودجه نداشته باشیم، گفت:‌کسری بودجه بدان معناست که مصرف‌مان را نسبت به درآمدهای محقق شده کاهش ندهیم و از جایی آن را تأمین کنیم، اما اگر مصرف را به نسبت درآمد کاهش دادیم به معنای عدم تحقق است بنابراین دولت نیز خرج را با دخل متوازن می‌کند.

نوبخت با بیان اینکه لایحه بودجه 97 کل کشور به وقت قانونی یعنی 15 آذرماه به مجلس تقدیم خواهد شد، گفت: زمان‌بندی تهیه لایحه آغاز شده و ظرف دو هفته آینده بخشنامه به همه دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین