کد خبر: ۴۷۶۲۰۹
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳

آیا صندلی وزارت علوم سهم امین‌زاده می‌شود؟

امین‌زاده نیک می‌داند که برای انتخاب یک وزیر زن باید نظر مثبت مراجع را هم داشت. او راهی شهر قم شد تا بیش از پیش این گمانه‌ را زیاد کند که یکی از گزینه‌های احتمالی تصدی وزارت علوم است.
آفتاب‌‌نیوز : روزنامه اعتماد نوشت: «سفر به قم و دیدار با مراجع از آخرین تحرکات الهام امین‌زاده است. فردی که کمتر کسی باور می‌کرد که در دولت جدید حسن روحانی حضور نداشته باشد، این روزها به نظر می‌رسد درصدد مهیاسازی خود برای تصاحب سمت جدیدی در دولت دوازدهم باشد. آن گونه که خبرگزاری ایلنا منتشر کرد، دستیار اسبق رییس‌جمهور در امور حقوق شهروندی صبح روز یکشنبه در سفری به شهر قم با برخی از مراجع قم دیدار و گفت‌وگو کرد؛ دیداری که با توجه به عدم مسئولیت وی در بدنه دولت، مقداری عجیب به چشم می‌آید. تنها می‌تواند این گمان را پررنگ سازد که او خود را برای وزارت آموزش عالی آماده می‌کند. چه آن که او پیش از این هم در گفت‌وگویی خاطرنشان کرده بود که برنامه مدونی برای وزارتخانه علوم تهیه کرده تا در صورت نهایی شدن گزینه‌های تصدی وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری آن را در اختیار رییس‌جمهور بگذارد. این یعنی الهام امین‌زاده هم‌اکنون یکی از گزینه‌های وزارت فرهنگ و آموزش عالی بوده و از سوی دیگر هم راهی تا نهایی شدن لیست حسن روحانی باقی نمانده است.

انتخاب زنان از سوی حسن روحانی به عنوان یکی از گزینه‌های وزارتخانه‌های دولت دوازدهم، موضوعی بود که برای جامعه زنان ایرانی تنها در حد یک انتظار باقی ماند. از همان زمانی که منتخب ملت ایران در جست‌وجوی افرادی برای چینش آنان در کابینه دوازدهم بود، گمانه‌زنی‌ها هم در خصوص انتخاب وزیر زن بالا گرفت. اما آن چه در عمل رخ داد، متفاوت‌تر از وعده‌هایی بود که پیش از این از سوی رییس دولت مطرح شده بود. با این حال وزارت علوم تنها وزارتخانه‌ای بود که حسن روحانی به گزینه‌ای برای تصدی آن دست نیافت تا این وزارتخانه همچنان محلی برای گمانه‌زنی‌ها باشد. با این حال گر چه ضیا هاشمی، سرپرست وزارت علوم از ارایه برنامه خود برای تبدیل حکم سرپرستی به وزارت خبر داده بود اما الهام امین‌زاده هم بیکار ننشسته و اقدامات خود را از شهر قم و با دیدار با مراجع آغاز می‌کند؛ موضوعی که امین‌زاده  نیک می‌داند که برای انتخاب یک وزیر زن باید نظر مثبت مراجع را هم داشت، او را راهی شهر قم کرد تا بیش از پیش این گمانه‌ را زیاد کند که او یکی از گزینه‌های احتمالی تصدی وزارت علوم است.

درباره وزارت با مراجع صحبتی نکردم

اما الهام امین‌زاده در گفت‌وگو با خبر فوری درباره مراجعی که با آنها دیدار کرده بود، گفت: با آیت‌الله علوی گرگانی، آیت‌الله علوی بروجردی، آیت‌الله شهرستانی و آیت‌الله بوشهری دیدار داشتم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مراجع نظر مثبتی روی وزیر زن دارند نیز گفت: من درخصوص بحث وزارت با آنها گفت‌وگویی نداشتم. من پیش‌تر نیز حدود ٤ بار به قم رفته بودم و با مراجع دیدار داشتم و در خصوص امور شهروندی با مراجع صحبت داشتم. مراجع رهنمودهایی داشتند که من به‌ عنوان یک زن مسلمان از آنها در حوزه امور شهروندی استفاده کرده بودم. گزارش‌هایی را در این خصوص و فعالیت‌ها به مراجع تقدیم کردیم.

وی همچنین در خصوص برنامه‌ای که برای وزارت علوم تدوین کرده است نیز گفت: ما برنامه جامعی برای تحول کیفی در نظام آموزشی و وزارت علوم داریم. مانند تخصیص بودجه در بحث پژوهشی، بهبود وضعیت تشکل‌های دانشجویی همچنین رفاه کارمندان و دانشجویان نیز در برنامه اصلی ما وجود دارد.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین