کد خبر: ۴۷۶۳۵۲
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۰

چینی‌ها، بازار پارچه فروشان تبریز را کساد کرده‌اند

نائب رئیس اتحادیه پارچه فروشان تبریز گفت: با وجود مناسب بودن کیفیت پارچه ایرانی، به دلیل بالابودن قیمت تولید داخل و به دنبال ورود جنس دوخته شده از کشور چین، مردم کمتر به خرید پارچه ایرانی تمایل نشان می دهند.
آفتاب‌‌نیوز :
حمید دستمالچی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به مشکلات بازار پارچه تبریز ادامه داد: هزینه های دوخت لباس در کشور بسیار بالاست به طوری که هزینه یک دست کت و شلوار مردانه شاید به 450 هزار تومان برسد؛ در حالی که مردم همین کت و شلوار را در فروشگاه ها می توانند با قیمت 250 هزار تومان تهیه کنند.

وی، رکود اقتصادی حاکم در جامعه، چک های برگشتی، کم رونق بودند بازار خرید و فروش پارچه و مالیات بر ارزش افزوده در واحد های پارچه فروشی را عمده دلایل بالابودن هزینه های دوخت عنوان کرد.

دستمالچی، یکی از اصلی‌ترین مشکل سر راه رونق بازار پارچه فروشان تبریز را برگزاری فروشگاه های پاییزه عنوان کرد و گفت: در این نمایشگاه ها اجناس بی کیفیت که در بازار به فروش نمی رسد را به عنوان برند در بین مردم عرضه می کنند.

وی اظهارکرد: با رسیدن فصل مدارس با وجود اینکه تصور می شود بازار پارچه در وضعیت بهتری قرار خواهد گرفت، اما به دلیل اینکه برخی از تولید کنندگان با برخی از مدارس قراردادی را منعقد کرده و دانش آموزان را مجبور به خرید یونیفرم از تولید کننده خاص می کنند، برخی از پارچه فروشان متضرر می‌شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین