کد خبر: ۴۷۶۶۳۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۶
ترامپ در هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل:

برجام مایه شرمساری آمریکا است/اگر مجبور شويم کره شمالی را به طور کامل نابود خواهيم کرد

رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی خود در هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد توافق هسته‌ای ایران را «مایه شرمساری برای آمریکا» خواند.
آفتاب‌‌نیوز : رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل، با طرح ادعاهایی علیه ایران برجام را مایه شرم آمریکا دانست.

به گزارش آفتاب نیوز، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا سخنرانی خود را در هفتاد و دومین مجمع عمومی سازمان ملل آغاز کرد.

رئیس جمهور آمریکا در اقدامی عجیب در سخنرانی خود از تریبون این نهاد بین المللی درباره  مسائل داخلی این کشور سخن گفت و از دست آوردهای اقتصادی دولتش تمجید کرد و گفت: مشاغل زیادی را ایجاد کرده ایم. میلیون ها نفر از پیامدهای طوفان در آمریکا رنج بردند. حدود ۷۰۰ میلیارد دلار برای ارتش و دفاع خود هزینه خواهیم کرد. ارتش ما بزودی به قوی ترین حالت تاریخ خود می رسد.

وی با بیان اینکه موفقیت ما متکی بر همکاری همه کشورها برای رفع مشکلاتی مثل تروریسم است، گفت: این قدرت را داریم که دنیای بهتری بسازیم و اجازه نمی دهیم دولت های خودکامه ارزش های ما را متزلزل کنند.  رژیم های خودکامه و یاغی که در سازمان ملل هم نماینده دارند، ما را تهدید می کنند. به عنوان رئیس جمهور آمریکا؛ کشورم را بر همه چیز مقدم می دانم.

وی با بیان اینکه آمریکا بزرگترین دوست جهان بوده و برای دوستانش نیز شریک خوبی خواهد بود، بدون اشاره به جنایات آمریکا مدعی شد: ملت ما برای آزادی خود و آزادی بسیاری از کشورهای جهان بهای زیادی را پرداخت کرده است.

رئیس جمهور آمریکا بدون اشاره به تهاجمات متعدد این کشور به سایر کشورهای جهان ادعا کرد: آمریکا از خونبارترین جنگ ها در جهان پیروز بیرون آمده است.

ترامپ تاکید کرد: باید تهدیداتی که در برابر استقلالمان قرار دارد را از اوکراین تا دریای چین جنوبی  دفع کنیم.

وی با بیان اینکه گروهی از حکومت های کوچک در جهان قرار دارند که به حقوق مردم خود نیز احترام نمی گذارند، گفت: رژیم کره شمالی مسئول گرسنگی مردمش است.

رئیس جمهور آمریکا با اشاره به اینکه این کشور مسئول شکنجه زندانیان است، ادامه داد: ما شاهد ترور برادر رهبر کره شمالی بودیم.

ترامپ با بیان اینکه ادامه برنامه هسته ای و موشکی کره شمالی صلح و ثبات را به مخاطره انداخته است، تصریح کرد: آمریکا صبر زیادی را به خرج داده است؛ اما برای دفاع از شرکائش وارد عمل خواهد شد.

وی با بیان اینکه سازمان ملل برای همین است که نیازی به گزینه های نظامی نباشد، گفت: کره شمالی باید بفهمد که زمان خلع سلاح هسته ای فرا رسیده است. چین و روسیه نیز همراه با سایر اعضای شورای امنیت در برابر کره شمالی همراهی کردند.

رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه زمان آن فرا رسیده است که در برابر رژیمی که مرگ بر آمریکا و نابودی اسرائیل را شعار می دهد، ایستاد، مدعی شد که قربانیان حکومت ایران مردمش هستند.

ترامپ با طرح این ادعا که منابع نفتی ایران برای حزب الله و حمله به همسایگان عرب و اسرائیل صرف می شود، ادامه داد: ما نمی توانیم در برابر حکومتی که با بی ثباتی به ساخت موشکش ادامه می دهد ساکت بمانیم.

وی همچنین برجام را  مایه شرم آمریکا دانست و تاکید کرد که دیگر تکرار نخواهد شد.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه ادعا کرد: از همه می خواهیم تا برای پایان دادن به اقدامات حکومت ایران و آزادی زندانیان در این کشور همکاری کنند.

ترامپ مدعی شد که همه جهان می فهمند که مردم ایران از رهبرانشان بسیار می ترسند. این رژیم سرکوبگر نمی تواند به این وضع ادامه دهد. ایران باید یا به اقدامات خود پایان داده یا به وضع کنونی خود ادامه دهد.

وی با تاکید بر اینکه همه باید با تروریسم که همه جهان را تهدید می کند مبارزه کنیم، تاکید کرد: همه باید آن ها را از کشورمان بیرون کنیم.

رئیس جمهور آمریکا با ادعای اینکه این کشور به همراه متحدانش تروریسم را در هم شکسته است، گفت: ماه گذشته راهبرد خود را برای مبارزه با شیطان در افغانستان ارائه کردم.

ترامپ در ادامه ادعاهای خود افزود: در سوریه و عراق به موفقیت های زیادی در برابر داعش رسیدیم. به دنبال تنش زدائی در سوریه و راه حل صلح آمیز در سوریه هستیم.

وی همچنین با متهم کردن رئیس جمهور سوریه به استفاده از تسلیحات شیمیایی مدعی شد: استفاده اسد از تسلیحات شیمیائی علیه مردمش روان هر فردی را آزرده کرد؛ به همین دلیل آمریکا به سوریه حمله موشکی کرد.

رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: می توانیم ۱۰ برابر هزینه هر آواره سوری را در وطنش برای وی هزینه کنیم! معتقدم به جای اینکه مهاجران به کشور ما بیایند، میتوانیم هزینه کنیم که آنها به کشورشان بروند و آنجا را بسازند. از طریق برنامه هائی می توانیم به سایر کشورها در برابر بیماری ها و مشکلات کمک کنیم!

ترامپ همچنین در سخنان خود از دبیرکل سازمان ملل برای درک لزوم تغییر در ساختار این نهاد تشکر کرد.

وی بدون اشاره به نقض حقوق بشر در عربستان اظهار داشت: مایه شرمساری زیادی برای سازمان ملل است که کشورهائی با سابقه بد حقوق بشری در کرسی های حقوق بشری آن تکیه زده اند.

رئیس جمهور آمریکا با اشاره به عدم لغو تحریم های کوبا تا زمان اعمال اصلاحات در این کشور، عنوان کرد: دیکتاتوری مادورو کشوری را به ورطه شکست و تباهی کشانده است. وی با مردم خود می جنگد. مردم این کشور در گرسنگی به سر می برند و این کشور در حال ویرانی است. ما نمی توانیم تماشاگر اوضاع باشیم . هدف ما کمک به مردم ونزوئلا برای بازگرداندن دموکراسی است.

ترامپ با بیان اینکه آمریکا گام های زیادی را برای پاسخگو دانستن ونزوئلا در برابر اقداماتش به انجام رسانده است، گفت: از همه کشورهای می خواهم تا آمادگی بیشتری را برای مواجهه با بحران کنونی برای بازگرداندن آزادی سیاسی و دموکراسی داشته باشند. آمریکا در کنار همه افرادی است که در برابر این رژیم هستند.

وی با بیان اینکه به دنبال تعامل با همه دنیا هستیم، تاکید کرد: هرگونه توافق و معامله ای میان آمریکا با سایر کشورها باید عادلانه باشد.

منبع: مهر


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
سجاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
2
2
خدا کنه دوره چهار ساله این دیوانه بدون جنگ تمام بشه
خدا وکیلی اگه برجام نبود با این مردک دیوانه الان معلوم نبود کجا بودیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
0
0
کره شمالی را گوشمالی بده تمام دیکتاتورها حساب دستشان میاید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین