کد خبر: ۴۷۷۰۳۱
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳

سناتور آمریکایی:سخنان ترامپ برخلاف اصول سازمان ملل بود

«داین فاینستاین» سناتور دمکرات عضو کمیته قضایی سنای آمریکا با صدور بیانیه ای در واکنش به سخنان اخیر ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل، تاکید کرد: سخنان ترامپ مخالف اصولی است که سازمان ملل بر پایه آن بنا نهاده شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
فاینستاین در بیانیه خود، آورده است: از اهداف سازمان ملل متحد آن است که صلح و مشارکت جهانی را تقویت کرده و ارتقا دهد اما امروز شاهد آن هستیم که رئیس جمهوری آمریکا از این تریبون ( سازمان ملل) برای تهدید کردن به جنگ استفاده کرد.
به گزارش نامه نیوز این سناتور آمریکایی در ادامه تهدیدات خشن ترامپ علیه کره شمالی و امتناع او از ارائه راه حل های مثبت برای بسیاری از چالش های جهانی که با آن مواجه هستیم، را مایه ناامیدی شدید خواند و افزود: او درصدد است تا جهان را با تاکتیک های تهدید آمیز متحد سازد، حال آنکه در واقعیت، او با (این اقدامات) تنها آمریکا را منزوی خواهد کرد. 
رئیس جمهوری آمریکا در نخستین سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل در مورد توافق هسته ای گفت که این بدترین و یکی از یک طرفه ترین توافقی بوده که آمریکا تاکنون در آن حضور داشته است. 
دونالد ترامپ افزود: این بدترین و یکی از یک طرفه ترین توافقی بوده که آمریکا تاکنون در آن حضور داشته است. این توافق مایه دردسر و نگرانی برای آمریکا شده است. 
ترامپ خاطر نشان کرد: ما اجازه نخواهیم داد ایران سلاح هسته ای بسازد. ما نمی توانیم اجازه دهیم که ایرانی ها از توافق هسته ای به عنوان پوششی برای جنگ افراز هسته ای خود استفاده کند. 
سخنان جنگ طلبانه ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل با استقبال چهره های تندرو آمریکا به مانند 'جان بولتون' روبه رو شده است، با این حال، محافل سیاسی و حتی برخی از جمهوریخواهان کنگره از سخنان ترامپ علیه ایران انتقاد و ابراز نگرانی کرده اند. 
در همین خصوص، 'ریچارد نفیو' مذاکره کننده سابق هسته ای هشدار داد که سخنان ترامپ باعث می شود که واشنگتن از حمایت بین المللی در خصوص برجام برخوردار نشود. 

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین