کد خبر: ۴۷۸۰۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴

رئیسی: اموال آستان قدس متعلق به فقرا است

«اگر برای هر استان کشور، یک ردیفی از کمک‌های مردم به آستان قدس تعیین شود، می‌تواند منشا خیرات و برکات زیادی در عرصه‌های مختلف به نام حضرت رضا(ع) باشد.»
آفتاب‌‌نیوز : حجت‌السلام سید ابراهیم رئیسی ظهر روز دوشنبه (سوم مهرماه) در دیدار با آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان اصفهان اظهار کرد: در گذشته استان‌هایی که در آستان قدس موقوفات داشت، نمایندگی داشتیم که قریب به ۱۵ استان می‌شد و دفتر مستقری برای اداره موقوفات برپا شده بود.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: طبق حکم اخیر مقام معظم رهبری، حیطه وظایف و رسالت آستان قدس فراتر از اداره موقوفات تعیین شد که خدمت به زوار امام رضا(ع) در حد اعلا از آن جمله است و تاکنون براساس همتی که شده، قریب به ۴۰۰ هزار نفر از کسانی که تا کنون به مشهد نیامده بودند، تحت عنوان «زیارت اولی‌ها» به حرم مطهر مشرف شده‌اند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این که حمایت از نهادها برای حضور  و تسهیل حضور زائران نیازمند، از سیاست‌های ما است، خاطرنشان کرد: کمک به طلاب اعم از حوزه‌های علمیه مشهد و دیگر استان‌ها، در راستای انجام ماموریت تبلیغی از دیگر وظایف آستان قدس است و تاکنون ۳ هزار نفر از  روحانیون و طلاب با همکاری مرکز خدمات حوزه برای زیارت به مشهد مشرف شده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: در حال حاضر دفاتر نمایندگی آستان قدس در استان راه‌اندازی شده و درصدد هستیم یک شورای سیاست‌گذاری در هر استان به ریاست امام جمعه مرکز استان و دبیر آن نماینده آستان قدس تشکیل شود.

آیت‌الله طباطبایی نژاد هم با بیان اینکه شایسته است به فکر ایجاد خدمات جدید از سوی آستان قدس رضوی در هر استان باشید، تصریح کرد: به عنوان نمونه اگر برای هر استان یک ردیفی از کمک‌های مردم به آستان قدس تعیین شود، می‌تواند منشا خیرات و برکات زیادی در عرصه‌های مختلف به نام حضرت رضا(ع) باشد.

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: امیدواریم دفاتر استانی آستان قدس هرچه سریع‌تر تشکیل شوند و با برنامه‌ریزی دقیق برای خدمت به مردم اقدام کنیم؛ اموال آستان قدس متعلق به فقرا است و باید به سمت توسعه و درآمدزایی از  موقوفات فعلی در راستای اقدامات بیشتر برای رفاه حال فقرا برویم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
0
0
خب همه رو برگردون به فقرا، چرا نگه داشتید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
0
0
چرااین منابع ودرآمدها دریک قالب سیستمی صحیحی تشکیل نمی شود.تانظارت برهزینه کردوبهره وری بیشتر منابع آن مثبت شده ودرراه درست وصحیح مصرف شوندتابحال این درآمدها ومنابع بصورت واقعی مشکل کسی راحل نکرده است.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین