کد خبر: ۴۷۸۵۴
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۸۵ - ۱۲:۳۷

سفرای اتمی تازه تهران

آفتاب‌‌نیوز : در تازه ترین خبر رسول موحدیان عطار با حکم محمود احمدی نژاد به عنوان سفیر ایران در لندن منصوب شده است. آقای موحدیان عطار پیش از این سفیر جمهوری اسلامی در چکسلواکی سابق، جمهوری چک و پرتغال و همچنین رئیس اداره شوروی، اروپای شرقی، آمریکای شمالی و مشاور وزیر امور خارجه بوده است.موحدیان عطار جایگزین محمد حسین عادلی می شود که آبان ماه 1383 به عنوان سومین سفیر جمهوری اسلامی عازم لندن شد و ماموریت سه ساله بیش از 11ماه نپایید و البته بازنشسته شد.

در تحولی دیگر دولت جمهوری فرانسه پس از ماهها تعلل نظر خود را درباره سفیر پیشنهادی ایران اعلام کرد تا سرانجام حکم سفارت پاریس پس از 9 ماه بی سفیری به نام علی آهنی صادر شود.آقای آهنی پیش از این سفیر ایران در بلژیک و اتحادیه اروپا بود.آهنی پیش از آنکه عازم بلژیک شود معاون وزیر خارجه ایران در امور اروپا و آمریکای دولت محمد خاتمی بود.وی تجربه ماموریت در مالت و ایتالیا را نیز دارد.محمد صادق خرازی سفیر سابق ایران در فرانسه بود که مهر ماه گذشته به ماموریت اش در پاریس خاتمه داده شد. وی اکنون در مرخصی طویل المدت به سر می برد.

پیش از اینها، محمد مهدی آخوندزاده اولین سفیر ایران در کشورهای اروپایی بود که توسط دولت محمود احمدی نژاد منصوب شده بود.وی جایگزین شمس الدین خارقانی سفیر سابق ایران در آلمان شد.سفیر جدید ایران در آلمان پیش از نماینده تهران در آژانس بین المللی انرژی اتمی بوده است.انگلیس،فرانسه وآلمان سه کشوری هستند که طی سه سال گذشته مذاکرات اتمی را با ایران آغاز کرده اند.نبود سفیر در چند ماه گذشته در سفارتخانه های ایران،نقطه ضعف در دیپلماسی ایران به وجود آورده بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین