کد خبر: ۴۷۹۵۴۵
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲

هشدار درباره افزایش چشمگیر آزمایشات هسته‌ای و موشکی کره‌شمالی در دوره ترامپ

یک گزارش جدید به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا هشدار داد که وی در دوران ریاست جمهوری خود به دلیل عدم مذاکرات با کره شمالی شاهد "افزایش تاریخی" تعداد آزمایشات هسته‌ای کره شمالی خواهد بود.
آفتاب‌‌نیوز : این مطالعه که از سوی مرکز مطالعات بین‌المللی و راهبردی صورت گرفته در زمانی منتشر شده که دونالد ترامپ در اظهاراتی ارزش دیپلماسی با کره شمالی را زیر سوال برد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه اکسپرس، این اندیشکده ادعا کرد: "نوعی ارتباط مستقیم" میان اجرای مذاکرات و کاهش اقدامات تحریک آمیز پیونگ یانگ وجود دارد.

این سازمان اعلام کرد: حامیان گفت‌وگو با کره شمالی ممکن است این مساله را عاملی در اثبات تاثیرگذاری دیپلماسی بدانند.

در ادامه این گزارش آمده است: اما مخالفان مذاکره با کره شمالی ممکن است استدلال کنند که عدم اقدامات تحریک آمیز کره شمالی لزوما به معنی این نیست که اشاعه سلاح هسته‌ای هم به شکل افقی و هم به شکل عمودی همچنان در این دوره اتفاق نمی‌افتد.

این اندیشکده هشدار داد که کشور کره شمالی به احتمال زیاد در دوره دولت دونالد ترامپ یک رکورد بالای تاریخی در زمینه اقدامات تحریک آمیز خواهد داشت.

این گزارش تصریح کرد: در سرعت فعلی کره شمالی ممکن است در دوره چهار ساله دولت آمریکا بالغ بر ۱۰۰ آزمایش موشکی انجام دهد که یک افزایش تاریخی خواهد بود.

این در حالی است که در هفت ماه گذشته کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی ۲۴ آزمایش موشکی و یک آزمایش هسته‌ای انجام داده که هرکدام جهان را در آستانه جنگ جهانی سوم قرار داده است. با این حال ترامپ هرگونه اقدام مذاکره با پیونگ یانگ را رد کرده و حتی در این زمینه دست رد به رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه دولتش زده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین