کد خبر: ۴۷۹۵۷۴
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰

پیشنهاد میانمار به بنگلادش برای بازگشت مسلمانان روهینجایی که در یک سال گذشته آواره شدند

یک مقام دولت بنگلادش امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد، دولت میانمار پیشنهاد بازگشت آن دسته از آوارگان روهینجایی که در یک سال گذشته از این کشور به بنگلادش فرار کرده‌اند را مطرح کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، براساس جدیدترین گزارش‌ها، از اکتبر 2016 که خشونت‌ها در ایالت راخین میانمار بالا گرفت تاکنون، حدود 600 هزار اعضای اقلیت مسلمان روهینجا از خشونتهای این کشور به بنگلادش فرار کردند. از این تعداد حدود 507 هزار تن تنها مربوط به دور جدید خشونت‌ها در پنج هفته گذشته می‌شود.

با این حال بنگلادش قبل از اکتبر 2016 نیز میزبان یک گروه 300 هزار نفری از آوارگان روهینجایی بوده که از خشونت‌های مربوط به قبل از این دوره به این کشور فرار کردند.

یک مقام بلندپایه میانمار بر اساس گزارش‌ها در نشست دوجانبه روز گذشته با مقام‌های بنگلادش که نخستین نشست دوجانبه دو طرف از 25 اوت تاکنون بوده گفته که دولتش برای بازگشت آوارگان روهینجایی آمادگی دارد.

زمانی که این پیشنهاد از سوی کیاو تینت سوه، مقام دولت میانمار در این نشست در شهر داکا با محمود علی، وزیر امور خارجه بنگلادش مطرح شد جزئیاتی درباره آن مشخص نشد اما یک مقام بنگلادشی که در این نشست حضور داشته گفت: میانمار پیشنهاد داده که تنها آوارگان روهینجایی که در یک سال گذشته از این کشور به بنگلادش فرار کرده‌اند را باز پس‌ بگیرند.

وی که نامش را فاش نکرد به خبرگزاری فرانسه گفت: مقام‌های میانمار گفته‌اند که تنها بازپس‌گیری آوارگان روهینجایی که در فاصله اکتبر سال گذشته تا ماه اوت امسال به بنگلادش فرار کردند را مدنظر دارند.

با این حال این مقام گفت: بنگلادش در موضعش برای بازگشت کل آوارگان روهینجایی که تعداد آنها به 900 هزار نفر برآورد شده و در مرز جنوب شرقی بنگلادش مستقر هستند تاکید کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین