کد خبر: ۴۷۹۹۰
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۸۵ - ۱۴:۳۱

سفرهای استانی: نتایج سنت شکنی دولت

آفتاب‌‌نیوز : موسی قربانی ،نماینده قائنات در مجلس شورای اسلامی ،در گفتگو با آفتاب با تشریح وضعیت اجرایی مصوبات هیات دولت در اولین سفر استانی احمدی نژاد می گوید:مقررشده بود کلیه دستگاههای اجرایی نسبت به عملیاتی کردن پروژه ها و مصوبه های هیات دولت اقدام کنند اما فقط بعضی از دستگاهها به این توافقات عمل کرده اند .

برخی دیگر از دستگاهها،تامین اعتبارات این مصوبه ها را از محل اعتبارات داخلی وزارتخانه و یا سازمان خود قبول ندارند و با این تصور که قرار بوده این مبلغ از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری تامین شود،از تامین اعتبار این مصوبات سرباز می زنند.و برخی دیگر اصل این مصوبات را قبول ندارند که این موضوع در سازمانها یا وزارتخانه ای که در آن زمان توسط سرپرست اداره می شدند،صدق می کند.

وی می افزاید : مقرر شده بود سازمان مدیریت و برنامه ریزی مبلغ 300میلیارد ریال در سال گذشته و 450میلیارد ریال در سال جاری اضافه بر اعتبار سنواتی و ملی استان برای جبران عقب ماندگی استان اختصاص دهد که این بند به صورت ناقص اجرا شده است به این دلیل که مجلس ،رقم اعتبارت اختصاص یافته توسط دولت برای توسعه استان توسعه استان را ،تغییر داد .

وی می گوید:مصوبه مربوط به طرح توسعه نهبندان هنوز قطعی نشده است و هیچ اقدامی در زمینه ساخت 12باب مدرسه که باید چهار باب آن در سال جاری ساخته می شد،صورت نگرفته است .همچنین به دلیل اینکه بسیاری از بانکها،سیاست های دولت جدید را بطور شفاف عمل نمی کنند،مصوبه مربوط به اعطای یک میلیارد و 300میلیون ریال تسهیلات برای اجرای طرحهای دارای توجیه فنی و اقتصادی بصورت کامل تحقق نیافته است . مصوبه مربوط به ایجاد منطقه ویژه اقتصادی با گرایش فرآوری مواد معدنی در این استان نیز در دست اقدام است و قطعی نشده است .

قربانی می افزاید:در مورد دستور ایجاد دانشگاه صنعتی شرق کشور نیز بین وزارت صنایع و ومعادن و وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری اختلاف وجود دارد و این موضوع تحقق نیافته است .همچنین موضوع معافیت مالیاتی شرکتهای تعاونی استان نیز راه به جایی نخواهد برد چون معافیت مالیاتی احتیاج به قانونگذاری دارد و در حیطه اختیارات هیات دولت نیست .از پنج شرکت زراعی که اجرای آن در سال 84پیش بینی شده بود فقط دو شرکت اجرایی شده است چون برای این کار احتیاج به یکپارچه سازی اراضی کشوری است و باید مالکان زمینها با این موضوع موافقت کنند.

نمیاینده قائنات در ادامه می گوید :اما طبق یکی دیگر از مصوبات ،مبلغ سه میلیارد ریال برای کمک به نیروی مقاومت بسیج ،نیروی انتظامی و پرداخت حق الزحمه شوراهای حل اختلاف استان (هر کدام یک میلیارد ریال )اختصاص یافته است .همچنین مبلغ 50میلیارد ریال وام های ضروری به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است و یک نوبت هم کالابرگ قند و شکر و روغن برای ساکنان استان تامین شده است .به خانوارهایی که بدلیل عدم توان مالی قادر به تامین هزینه های انشعاب برق نمی باشند،روشنایی رایگان واگذار شده است . همچنین مبلغ 10میلیارد ریال برای کمک به پرداخت سود تسهیلات بانکی خسارت دیدگان از خشکسالی پرداخت شده است و اراضی که توسط اداره کل منابع طبیعی در دوران خشکسالی جزو اراضی ملی قلمداد شده به صاحبان آنها بازگردانده شده است.

وی می افزاید :مراحل ساخت بیمارستان آموزشی 200تختخوابی برای جایگزینی بیمارستان امام رضا در شهر بیرجند واحداث 700واحد مسکونی روستایی در استان با استفاده از تسهیلات بانکی آغاز شده است .در سایر موارد هم که دستور به مطالعه و اقدام داده شده بود،از قبیل راه اندازی گمرکات استان و تعیین منطقه گردشگری ،مطالعه و احداث سدهای رزه،فرخی و سیاهو ،احداث خط 4000کیلووات یزد-بیرجند-زابل ،اقدامات لازم صورت گرفته است .

این نماینده مجلس ،سفرهای استانی احمدی نژاد را در جهت کاهش مشکلات کاملا مثبت ارزیابی کرد "مخصوصا اگر مجلس در جهت تامین اعتبارت مورد نیاز سفرهای استانی احمدی نژاد اقدام کند هر چند اکنون مجلس در این زمینه سخاوتمندانه عمل نمی کند ".
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۸۶/۱۱/۱۳
0
0
خدايا رييس جمهور عزيز ما را به سلامت به دار كه خداييش دوستش داريم.شهروندي از خوزسستان
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین