کد خبر: ۴۸۰۰۲۳
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۶

اسکان 300 خانوار گرفتار در برف در سوادکوه

رئیس جمعیت هلال احمر سوادکوه گفت که این جمعیت به دنبال بارش برف در محور سوادکوه - تهران ، 300 خانوار مسافر را که خودروهایشان در بالادست این محور در برف گرفتار شده بود ، اسکان اضطراری داد.
آفتاب‌‌نیوز :
 بارش برف در مناطق کوهستانی مازندران از شامگاه چهارشنبه آغاز شد و به صورت پراکنده همچنان ادامه دارد.

بر اساس اعلام منابع محلی، در برخی از مناطق کوهستانی مازندران مانند آمل دستکم نیم متر برف بر روی زمین نشسته است.

جهانگیر آذری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : بلافاصله پس از بارش برف و ایجاد مشکل برای خودروهای عبوری در محور سوادکوه ، اکیپ های جمعیت هلال احمر وارد عمل شدند و این مسافران را که به دلیل نداشتن تجهیزات کامل گرفتار برف شده بودند ، با کمک دیگر نیروهای امدادی به پایگاه ' گدوک ' و ' دوگل ' انتقال دادند.

وی یکی از مشکلات مسافران در راه مانده را نداشتن زنجیر چرخ اعلام کرد و گفت که امدادگران هلال احمر دستکم برای 10 دستگاه خودرو زنجیر چرخ بستند و همچنین 30 دستگاه خودرو گرفتار در برف را آزاد کردند.

رئیس جمعیت هلال احمر سوادکوه افزود : در این عملیات 15 تیم امدادی با به کارگیری سه دستگاه خودرو امداد و نجات مشارکت داشتند.

آذری با بیان اینکه امدادرسانی به مسافران و در برف ماندگان در مناطق بالادست که از بامداد امروز شروع شده بود ، هم اکنون پایان یافته است ، گفت که در حال حاضر نیروهای امدادی در حال آماده باش برای امدادرسانی به سر می برند.

وی همچنین از آبگرفتگی 2 منزل مسکونی در شهر زیراب خبر داد و افزود : نیروهای امدادی به این مکان ها اعزام شده اند تا در تخلیه آب به خانواده ها کمک کنند.

موج جدید بارندگی در مازندران از اوایل هفته جاری آغاز شد و از روز چهارشنبه شدت گرفت . این سامانه بارشی بر اساس پیش بینی هواشناسی بامداد فردا جمعه از استان خارج می شود.

بارندگی شدید روز چهارشنبه تمامی مدارس شهرستان رامسر را به تعطیلی کشاند و همچنین سبب قطعی برق برخی از روستاها شده بود.

بارش برف در مناطق کوهستانی مازندران هم که از شب گذشته آغاز شد سبب بسته شدن راههای روستائی در بعضی از مناطق بالادست در غرب و مرکز این استان شد.

جاده هراز و کندوان نیز شب گذشته به خاطر بارش برف به صورت موقت مسدود شده بود.

بارش برف سنگین در نخستین ماه فصل پائیز در مازندران کم سابقه است .

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین