کد خبر: ۴۸۰۴۲۵
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷

دیدار سفیر ایران در لندن با اساتید و دانشجویان ادبیات فارسی در دانشگاه کمبریج/عکس

سفیر ایران در انگلیس با اساتید و دانشجویان زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه کمبریج دیدار کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا، حمید بعیدی‌نژاد در کانال تلگرامی ‌اش نوشت: فرصتی پیش آمد که بنا به دعوت با عزیمت به شهر دانشگاهی کمبریج با اساتید و دانشجویان زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه کمبریج دیدار داشته باشیم، دانشگاهی که با داشتن اساتید بنامی از جمله ادوارد براون، هارولد نیکلسون( شارح مثنوی) و آربری، سهم مهمی در تحقیقات زبان و ادبیات فارسی داشته است.

از اساتیدی که امروز ملاقات داشتیم یکی در حوزه تفاسیر فارسی عرفانی قرآن کریم و دیگری در اشعار نظامی تحقیق می کنند که بدلیل انتشار کتاب تحقیقی خود چندی پیش جایزه  کتاب سال ایران را دریافت کرده است. برخی از دانشجویان نیز در برنامه های آموزشی و پژوهشی در ایران برای آموزش زبان فارسی شرکت کرده بودند.
دیدار سفیر ایران در لندن با اساتید و دانشجویان ادبیات فارسی در دانشگاه کمبریج/عکس
محور مشترک اساتید و دانشجویان، تمجید آنها از فرهنگ و تمدن ایران به ویژه علاقه شدید آنها به ادبیات فارسی و آثار شاعران بزرگ ایرانی بود که واقعا برای هر ایرانی شنیدنی بود. در ادامه، بازدیدی از مرکز مطالعات شاهنامه و همچنین کتابخانه بزرگ شهر کمبریج برای مشاهده ی نسخه های خطی کهن فارسی داشتیم که کاتالوگها و فهرستهای آنها طی پنجاه سال توسط ادوارد براون فراهم آمده بود.

یادداشتهای دست خط ادوارد براون که از جمله در کالج پمبروک در کمبریج نگهداری میشوند از جمله دستخط زیبای فارسی او همه نشان از دقتهای علمی او دارند. مسئول کتابخانه کمبریج که بیش از ده میلیون کتاب را در خود جای داده است و از بزرگترین کتابخانه های جهان است میگفت ما در شصت سال اخیر بعد از ادوارد براون دیگر محققی مانند او را نداشته ایم و کاملا هنوز متکی به کارهای او هستیم که اینک کتابخانه به عنوان یک پروژه بزرگ طرح دیجیتال کردن نسخه های خطی او را آغاز کرده است که سالهای سال بطول خواهد انجامید.
منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین