کد خبر: ۴۸۱۴۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵
هرگز مذاکره هسته‌ای مجدد نخواهیم داشت/هماهنگی مسئولان برای مقابله با تهدیدات

ایران آماده مقابله با تصمیمات احتمالی ترامپ/در جلسه غیرعلنی مجلس با ظریف چه گذشت؟

یک عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که وزیرامورخارجه در جلسه غیرعلنی امروز (چهارشنبه) مجلس تاکید کرد که ایران آمادگی انجام هرگونه اقدام متناسب با تصمیمات آمریکا نسبت به برجام را دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدجواد جمالی در توضیح جلسه غیرعلنی امروز (چهارشنبه) مجلس گفت: بیشتر مباحث مطروحه از سوی آقای ظریف مربوط به سخنرانی پیش روی رئیس‌جمهور آمریکا درباره برجام و موضع‌گیری ترامپ در این‌باره بود.

به گزارش آفتاب‌نیوز، وی توضیح داد: آقای ظریف در این‌باره تصمیمات احتمالی ترامپ درباره برجام را برای نمایندگان مطرح کرد و درعین حال گفت که هیچ کدام از این موارد ممکن است به صورت صد در صد رخ ندهد. پس نمی توان قاطعانه گفت که هرکدام از تصمیمات احتمالی پیش‌روی ترامپ اجرایی می شود یا خیر.

ایران آماده مقابله با تصمیمات آمریکا/در جلسه غیرعلنی مجلس با ظریف چه گذشت؟

جمالی افزود: براساس توضیحات ارائه شده ممکن است ترامپ در سخنرانی خود ادعا کند ایران به تعهداتش در برجام عمل نکرده یا اینکه روح برجام را نقض کرده است. البته این گمانه‌زنی‌ها براساس صحبت‌هایی که از گوشه و کنار شنیده می‌شود، را می توان مطرح کرد.

این عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصرح کرد: آقای ظریف در این جلسه گفت که ناراحتی و عصبانیت ترامپ به این دلیل است که جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه بسیار مقتدر بوده و رئیس‌جمهور آمریکا از این اقتدار ناراحت است.

وی افزود: آقای ظریف تاکید داشتند همه ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران برای هر گونه تصمیم آمریکا متعهد بوده و آمادگی دارد. بررسی‌های لازم نیز صورت گرفته و نگرانی نیز وجود ندارد.

جمالی گفت: آقای ظریف به این نکته اشاره کرد که ایران در مورد هرکدام از این تصمیمات احتمالی اعلامی آمریکا برنامه‌ بالقوه‌ای دارد که بتواند واکنش مناسب داشته باشد.

جمالی به خبرگزاری ایسنا گفته است که قرار بود جلسه امروز حول محور بررسی همه پرسی اقلیم کردستان عراق برگزار شود که با توجه به سخنرانی پیش‌روی آقای ترامپ بیشتر بحث جلسه به موضوع برجام و تصمیمات احتمالی رئیس‌جمهور آمریکا اختصاص یافت.

همچنین الیاس حضرتی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، با اشاره به جلسه غیرعلنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی که با حضور محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه برگزار شد، اظهار داشت: در جلسه صبح امروز درباره اوضاع منطقه به‌ ویژه مسائل سوریه و اقلیم کردستان عراق و همچنین اقدامات احتمالی ترامپ در برجام مباحثی مطرح شد.

وی با اشاره به راهکارهای مطرح شده به منظور واکنش به اقدامات احتمالی ترامپ در قبال برجام، تصریح کرد: در جلسه امروز سناریوهای مختلف برای مقابله با خروج آمریکا از برجام مورد بررسی قرار گرفت که در صورت لزوم عملیاتی می‌کنیم.

هماهنگی مسئولان برای این مسئله

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به جلسه غیرعلنی امروز مجلس، گفت: جلسه غیرعلنی امروز مجلس (19 مهرماه 96) با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه برگزار شد و موضوع تهدیدات آمریکا برای خروج از برجام مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: ظریف در این نشست عنوان کرد، در مجموعه نظام تدابیر بسیار خوبی اندیشیده شده تا در صورت خروج آمریکا از برجام اقدامات لازم صورت پذیرد و برای همه سناریوهای که ممکن است هیات حاکمه آمریکا بازی کنند راهکارهای لازم پیش‌بینی شده است. وزیر امور خارجه گفت که برای هر سناریو راهکار مناسب آن پیش‌بینی شده تا در شرایط مقتضی بتوانیم تدابیر لازم را اتخاذ کنیم. ظریف افزود هماهنگی و تقسیم کار خوبی بین مسئولان نظام در این خصوص انجام شده و هر یک به وظیفه خود عمل خواهند کرد.

وی در پایان گفت: درمورد تهدیدات اخیر آمریکا علیه سپاه پاسداران نیز نکاتی مطرح شد و حاضران در جلسه همگی بر این نکته تاکید داشتند سپاه یک نهاد برآمده از مردم است و با توجه به جایگاهی که در میان مردم دارد متعلق به همه نظام است و اگر آمریکایی‌ها بخواهند تهدیدات خود درمورد سپاه را عملی کنند همه کشور و نظام در مقابل آمریکایی‌ها خواهند ایستاد و مقابله به مثل خواهند کرد و طبیعتا این آ‌مریکایی‌ها خواهند بود که از این کار متضرر خواهند شد.

ظریف: هرگز مذاکره هسته‌ای مجدد نخواهیم داشت/در مقابل تهدیدات ایستادگی خواهیم کرد

زهرا سعیدی مبارکه نماینده مبارکه در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با فارس در تشریح نشست صبح امروز غیرعلنی مجلس اظهار داشت: آقای ظریف در این جلسه پیرامون مسائل منطقه‌ای توضیحاتی ارائه داد. همچنین شرایط و برنامه‌هایی که در وزارت خارجه وجود داشته و در آینده نیز پیش‌بینی شده است، تشریح شد و وزیر امور خارجه در رابطه با نشست‌های بعدی تیم خود توضیحاتی ارائه داد. ظریف در این نشست درباره تحولات منطقه و مشکلات موجود بحث کرد و چند نفر از نمایندگان نیز در این رابطه نیز نظرات خود را ارائه کردند.

«آقای ظریف همچنین اعلام کرد که ما همچنان روی صحبت خود هستیم و بر روی اینکه گفتیم دیگر مذاکره نخواهیم داشت مصمم هستیم. ما هرگز به صورت مجدد مذاکره هسته‌ای نخواهیم داشت. برای این تصمیم مصمم هستیم و آنچه که در حال حاضر نیز مورد بحث است در حقیقت همان مذاکره اول است و مذاکره جدیدی صورت نخواهد گرفت».

وی همچنین به مسائل و تحولات موجود در منطقه اشاره کرد و گفت:‌ نمایندگان همچنین با طرح سؤالاتی در این رابطه پرداختند. ظریف نیز اعلام کرد که ایران آمادگی و اقتدار لازم را دارد که در مقابل هر گونه تهدیدی ایستادگی کند و این اقتدار خود را حفظ خواهد کرد. ما مردمی نیستیم که از تحریم بترسیم هر چند که طبق آن تعهدات آمریکا عمل نکرد.

وی همچنین عنوان کرد که اگر آمریکا به مذاکراتی که داشته و همچنین تعهدات خود پایبند نباشد اعتبار خود را از دست خواهد داد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
0
0
به مادرم گفتم اینهمه دعا برای ظریف نگرانمان کرده است .
میگوید فردوسی چند صده قبل حکمت داشت برای دشمن دانا و دوست عاطفی احساساتی( بعضی عواطف اعتقادی ) ...................
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین