کد خبر: ۴۸۱۵۳۹
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶

جلسه توجیهی مذاکره‌کنندگان هسته‌ای آمریکا با قانون‌گذاران دموکرات درباره برجام

مذاکره‌کنندگان آمریکا در مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 قرار است در یک جلسه توجیهی با قانونگذاران دموکرات در مجلس نمایندگان در آستانه ضرب‌الاجل ترامپ برای تایید پایبندی ایران به برجام دیدار کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا، به نوشته نشریه پولتیکو، نانسی پلوسی، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا قرار است عصر روز چهارشنبه (به وقت محلی) یک جلسه توجیهی با مذاکره کنندگان کلیدی آمریکا در مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 برگزار کنند.

جان کری وزیر امور خارجه پیشین و ارنست مونیز وزیر انرژی پیشین آمریکا در این جلسه حضور خواهند داشت.

وندی شرمن، معاون پیشین وزیر امور خارجه و سرپرست تیم مذاکره‌کننده آمریکا به علاوه جرارد آرو سفیر فرانسه در واشنگتن و دیوید سولیوان سفیر اتحادیه اروپا در آمریکا از دیگر شرکت‌کنندگان در این جلسه توجیهی هستند.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا باید تا 15 اکتبر گزارشی به کنگره درباره پایبندی ایران به توافق هسته‌ای ارائه دهد. وی که تا کنون بارها این توافق را مورد انتقاد قرار داده است، انتظار می‌رود که برخلاف دفعات قبل این بار پایبندی ایران را تایید نکند.

اگر ترامپ این پایبندی را تایید نکند، کنگره باید طی 60 روز درباره وضع مجدد تحریم‌ها علیه ایران که به واسطه اجرای توافق رفع شده بودند، تصمیم گیری کند. اما مشخص نیست که کنگره اقدامی خواهد کرد یا نه. جمهوری خواهان زمان امضا توافق به اتفاق آراء با آن مخالفت کردند اما اکنون بسیاری از قانون‌گذاران کلیدی کنگره می‌گویند که توافق باید حفظ شود.

متحدان اروپایی واشنگتن که در توافق حضور دارند نیز به طور قوی با وضع مجدد تحریم‌ها علیه ایران مخالف و تاکید کرده‌اند که چنین کاری به تنش‌ها دامن می زند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین