کد خبر: ۴۸۱۹۴۵
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۴

ترامپ: ایران کشوری تروریست و سرکش است

رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه بار تکرار ادعاها علیه ایران گفت که آمریکا حامی دوست محبوب خود، اسرائیل است.
آفتاب‌‌نیوز :
 «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در یک سخنرانی روز جمعه در جمع سیاستمداران جمهوری‌خواه بار دیگر ادعاها درباره ایران را تکرار کرد.

وی این اظهارات را چند ساعت قبل از سخنرانی‌ای که قرار است برای اعلام راهبرد جامع خود در قبال ایران انجام دهد مطرح کرد.

ترامپ گفت: «امروز بعد از ظهر، چند ساعت دیگر، درباره ایران صحبت خواهم کرد- کشوری تروریست که کمتر کشوری نظیر آن است. فکر می‌کنم سخنانم جالب باشند.»

وی اضافه کرد: «در این دولت، ما شیطان را به اسم خودش صدا خواهیم کرد. ما در کنار دوستان و متحدانمان هستیم. در جستجوی صلح، شراکت‌ها و ائتلاف‌های جدید ایجاد می‌کنیم و علیه کسانی که به دنبال صدمه زدن به مردم ما باشند، قاطعانه اقدام می‌کنیم.»

رئیس‌جمهور آمریکا اضافه کرد: «ما قاطع خواهیم بود چون می‌دانیم که اولین وظیفه دولت، خدمت‌رسانی به شهروندان خودش است.»

ترامپ تصریح کرد: « برای محافظت از منافع برون‌مرزی آمریکا، همیشه حامی دوست محبوبمان، اسرائیل خواهیم بود. ما با تهدیدهایی که علیه کشور ما و متحدان ما خطر ایجاد می‌کنند مقابله خواهیم کرد، از جمله تهدید تروریسم اسلامی رادیکال.»

او اضافه کرد: « داریم با رژیم‌های سرکش، از ایران گرفته تا کره شمالی مقابله می‌کنیم. داریم دیکتاتوری کمونیستی کوبا و ظلم سوسیالیستی ونزوئلا را به چالش می‌کشیم و تحریم‌ها علیه این حکومت‌های واپس‌گرا را تا زمانی که آنها به مردمشان آزادی‌های سیاسی و مذهبی اعطا نکنند، برنخواهیم داشت.»

منبع: فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین