کد خبر: ۴۸۱۹۹۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۹

واکنش محمود صادقی به سخنان ترامپ: رجز خوانی‌ها نشان داد توافق هسته‌ای استادانه توسط آقای ظریف تنظیم شده است

بدنبال سخنرانی ضد ایرانی دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا و تهدیدهای او علیه ایران و برجام و خصوصا استفاده‌ی رییس جمهور آمریکا از لفظ خلیج عربی در مقابل خلیج فارس موجی از واکنش علیه ترامپ و سیاست های کاخ سفید درمقابل ایران و برجام بوجود آمد.
آفتاب‌‌نیوز :
در همین رابطه محمود صادقی نماینده مجلس شورای اسلامی به امتداد گفت: 

هیچ حرف تازه‌ای در سخنرانی ترامپ نبود و وقوع وضعیت جدیدی را به دنبال این سخنان نمی‌بینم. همان رجز خوانی‌های گذشته بود. 

این رجز خوانی‌ها نشان دهنده‌ی این است که توافق هسته‌ای چگونه استادانه توسط آقای ظریف تنظیم شده است.

علی رغم همه‌ی تلاش‌های ترامپ، او نتوانست خودش را از برجام راحت کند. قواعد بین الملل نیز به او چنین اجازه‌ای نمی‌دهد. طبق قوانین جهانی هر دولتی هرگاه که بخواهد نمی‌تواند توافق‌نامه‌ی رسمی دولت قبل را کم لم یکن تلقی کند. 

حتی اگر برجام به تنهایی با دولت امریکا بسته شده‌بود بازهم نمی‌توانست برای لغو آن بهانه‌ای پیدا کند چه برسد به این که این توافق بین ایران وشش کشور جهانی بسته شده است.

در واقع یک تاجر خوب لزوما یک سیاست مدار خوب نیست. نگاه تاجر مآبانه‌ی ترامپ به سیاست بین‌الملل بدون برخورداری از پشتوانه‌ دانش سیاست و حقوق بین‌الملل نشان دهنده‌ی این است که او نمی‌تواند کاری از پیش ببرد. 

بویژه از نظر روان شناسی او خیلی تهی است و جای خوشحالی دارد که در مقابل چنین ادم ابلهی قرار گرفته‌ایم نه در مقابل فردی مانند اوباما که کار کردن با او سخت تر بود.

 ترامپ انقدر از علم روانشناسی و شناخت ایرانیان غافل است که نمی‌داند ایرانی‌ها و حتی معاندین  نظام از این تنفر دارند که از واژه‌ی خلیج عربی استفاده شود. 

او این مقدار هوشیاری را هم ندارد که با این نوع گفتار نشان داد که برعکس ادعایی که مطرح کرده از ملت ایران حمایت ‌نمی‌کند و در کنار آنان نیست. ما از این پس خواهیم دید موجی علیه او بلند خواهد شد کمااینکه درتوییتر شروع شده است.

اتفاق تازه‌ای نیست، سپاه اساسا با امریکا رابطه تجاری ندارد که حال این تحریم‌ها بخواهد آن را در تنگنا قرار دهد. چند ماه پیش هم این کار را کردند اما از این تحریم ها  سپاه ضرری نخواهد کرد. مضافا به اینکه در حال حاضر آمریکا از نظر بین المللی بردی ندارد که بتواند خواسته‌های خود را تحمیل کند.

سخنرانی ایشان بالافاصله پس از سخنرانی ترامپ نشان دهنده پایبندی اتحادیه اروپا به تعهداتش است و جدی بود آنها را در مقابل هرگونه تهدید علیه برجام نشان می‌دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
0
0
کاشکی خارج بشه تا تعیین تکلیف صورت بگیرد.وتکلیف ایران هم با کارشکنی های آمریکا روشن بشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
0
0
به كار بردن واژه ى جعلى به جاى خليج فارس تنها كارى بود كه ترامپ بعد از دوشيدن ميلياردها دلار از عربها برايشان انجام داد چقدر بيچاره هستند انها وچه كلاشى است اين ترامپ
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین