کد خبر: ۴۸۲۲۳۵
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶

ابتکار: زنان اولین و بزرگترین قربانیان خشونت، تروریسم و ناامنی هستند

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در دیدار با رییس مجلس ایالت بلوچستان پاکستان با بیان اینکه فقر، بیکاری و تروریسم و خشونت از جمله مشکلات منطقه هستند که رفع آنها نیازمند گسترش همکاری ها و اتحاد کشورهای مسلمان منطقه است گفت: زنان همواره اولین و بزرگترین قربانیان خشونت و تروریسم و ناامنی هستند. ارتقای سطح روابط حسنه و گسترش همکاری های اقتصادی، تجاری و فرهنگی بین ملتها و دولتهای منطقه می تواند به عبور موفق از مشکلات موجود کمک زیادی کند.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا، معصومه ابتکار در دیدار راحله دورانی، رییس مجلس ایالت بلوچستان پاکستان با اظهار امیدواری نسبت به اینکه ایران و پاکستان بتوانند روابط خود را در عرصه های مختلف به ویژه تعاملات در حوزه زنان و خانواده گسترش دهند، افزود: در پاکستان زنان فعال و توانمند زیادی داریم که در فعالیتهای اجتماعی و سیاسی به شکل فعال حضور دارند و در ایران نیز فعالیت و حضور زنان در عرصه های اجتماعی و سیاسی و فرهنگی روند رو به رشد و گسترشی دارد. در پاکستان زنان فعال و توانمند زیادی داریم که در فعالیتهای اجتماعی و سیاسی به شکل فعال حضور دارند و در ایران نیز فعالیت و حضور زنان در عرصه های اجتماعی و سیاسی و فرهنگی روند رو به رشد و گسترشی دارد. 

ابتکار با بیان اینکه روابط دو کشور همواره در سطوح دولت و ملت در زمینه های مختلف رو به رشد بوده است، گفت: با توجه به اشتراکات دینی، تاریخی، فرهنگی و اجتماعی روابط ایران و پاکستان جای پیشرفت و گسترش بسیار زیادی دارد.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه بهداشت و تحصیلات زنان گامهای بسیار بلندی برداشته شده و امروز سطح تامین بهداشت برای زنان در تمام ایران وضعیت مطلوبی دارد. همچنین سطح سواد و تحصیلات زنان در سالهای گذشته به شدت افزایش یافته و امروز بیش از نیمی از دانشجویان ایرانی را دختران تشکیل می دهند.

 ابتکار تصریح کرد: توانمندسازی و توان افزایی زنان با هدف بهبود وضعیت معیشتی از جمله برنامه هایی بوده است که معاونت امور زنان و خانواده رییس جمهور در دولت یازدهم و حالا در دولت دوازدهم پیگیر اجرای آن است که دستاوردهای خوبی نیز داشته است و این هدف می تواند زمینه‌ای برای همکاری و تبادل تجربه بین ایران و پاکستان نیز باشد.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور همچنین به وجود زمینه های فراوان برای گسترش همکاری ها و تعاملات زنان ایرانی و پاکستانی با توجه به اشتراکات فراوان میان دو ملت اشاره کرد و گفت: علاقمندیم علاوه بر طرحهای بین المللی که برای توان افزایی زنان وجود دارد، در زمینه های توانمندسازی زنان به ویژه زنان روستایی و مشارکت و تاثیرگذاری زنان در کشاورزی سازگار با تغییرات اقلیمی با شما تعامل و تبادل تجربه داشته باشیم.

 ابتکار با اشاره به برگزاری نشست نقش زنان در برقراری صلح در کشورمان از خانم دورانی برای شرکت در این نشست دعوت به عمل آورد و اظهار داشت: حضور شما در مجلس بلوچستان پاکستان به عنوان نماینده و رییس مجلس فرصت مغتنمی است تا بیشتر از گذشته به بررسی و تدوین قوانین و حقوق زنان و خانواده در قالب شرع و نگاه متعالی اسلام پرداخته شود و تبادل تجربیات شما در این زمینه با نمایندگان زن مجلس شورای اسلامی ایران و دیگر فعالان و مسئولان ایرانی می تواند بسیار سازنده و راهگشا باشد.

 راحله دورانی رییس مجلس ایالت بلوچستان پاکستان نیز در این دیدار با تشکر از استقبال و میهمان نوازی بسیار گرم به عمل آمده از او و هیات همراهش گفت: روابط ایران و پاکستان همواره دوستانه و برادرانه و برپایه احترام متقابل مردم و ملت دو کشور نسبت به یکدیگر بوده است.

رییس مجلس ایالت بلوچستان پاکستان با اشاره به اینکه دو کشور همواره در کمک به یکدیگر در عرصه های مختلف پیشگام بوده اند، اضافه کرد: سخنان شما و سخنان دیگر مقامات و مسئولان ایرانی که در این سفر با آنان دیدار داشتم ما را بیش از پیش به تداوم و گسترش روابط دوستانه و سازنده مستحکم دو ملت و دو دولت امیدوار کرده است.

 دورانی اظهار داشت: برای اولین بار به ایران سفر کرده ام و از آنچه در ایران شاهد بودم، به اضافه توضیحاتی که شما ارائه کردید، دریافتم که زنان ایرانی خیلی در عرصه های مختلف اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و فرهنگی فعال هستند و این تجربه و آموخته مفیدی برای ما خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، وی با اشاره به اینکه زنان در پاکستان نیز در عرصه های اجتماعی و سیاسی به خوبی فعال هستند، تصریح کرد: بنده اولین رییس مجلس در ایالت بلوچستان و البته کل پاکستان هستم. ۳۳ درصد نمایندگان مجلس بلوچستان را نیز زنان تشکیل می‌دهند.

رییس مجلس بلوچستان پاکستان با اظهار علاقمندی به بهره گیری از تجارب موفق زنان ایرانی در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و سیاسی، از خانم ابتکار برای سفر به کشورش دعوت کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین