کد خبر: ۴۸۲۵۰۷
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۵

رشد 36 درصدی عملکرد آزمایشگاه پزشکی قانونی

طی نیمه نخست امسال یک هزار و 640 مورد آزمایش در مرکز پزشکی قانونی بجنورد انجام گردیده است که نشان از رشدی 36 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
در حال حاضر نمونه‌های مربوط به آزمایش‌های ژنتیک، پاتولوژی و بخشی از نمونه‌های سم‌شناسی، به پزشکی قانونی خراسان رضوی ارسال می‌شود که باعث طولانی شدن روند پاسخ‌گویی می‌شود.

تا پایان شهریور ماه بیش از 800 مورد نمونه به آزمایشگاه پزشکی قانونی خراسان رضوی ارسال شده‌اند که با راه‌اندازی مرکز پزشکی قانونی و فعال شدن بخش سم‌شناسی از ارسال بیش از 70 درصد این تعداد به استان همجوار جلوگیری می‌شود که این امر منجر به سریع در پاسخگویی پزشکی قانونی به مراجع قضایی و البته تکریم ارباب رجوع خواهد شد.

مطابق استاندارد پزشکی قانونی کشور، در حال حاضر، آزمایشگاه استان در سطح چهار قرار دارد که با راه‌اندازی مرکز جدید پزشکی قانونی استان و با استفاده از تجهیزات خریداری شده آزمایشگاه پزشکی قانونی استان، با یک پله صعود، به سطح سه ارتقا می‌یابد. 

دکتر سلحشور در ادامه به سختی کار در پزشکی قانونی اشاره کرد و گفت: کار کردن در پزشکی قانونی برای متخصصین و پزشکان جذاب نیست و در این خصوص، پزشکی قانونی، همواره با مشکل تامین نیروی تخصصی مواجه بوده؛ گواه این امر به حد نصاب نرسیدن افراد شرکت کننده در آزمونهای استخدامی سنوات گذشته است. البته سعی کرده‌ایم با افزایش و ترمیم حقوق و مزایای نیروهای تخصصی بخشی از مشکل انگیزه جهت حضور در پزشکی قانونی حل کنیم. 

به گزارش روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی خراسان شمالی، وی افزود: با وجود تامین بخشی از تجهیزات بخش پاتولوژی و دعوت و مذاکره با چندین متخصص پاتولوژی به همکاری در آزمایشگاه پزشکی قانونی، تا کنون موفق به جذب متخصص آسیب‌شناسی در بخش پاتولوژی نشده‌ایم که تحقق این امر،کمک و همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان را می‌طلبد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین