کد خبر: ۴۸۲۶۸۴
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵

انزوای ترامپ با دیپلماسی ظریف و روحانی و موج‌سواری او بر روی اختلافات داخلی مسئولان

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی با بیان اینکه ترامپ باعث همبستگی ما نشده است و نخواهد شد، گفت: مؤلفه‌های همبستگی در میان ملت و دولت ما چیزهای مهمتری است نه سخنان احمقانه فردی که تمام عمر خود را در لهو و لعب گذرانده است.
آفتاب‌‌نیوز : فرمانده قرارگاه پدافند هوایی با بیان اینکه ترامپ باعث همبستگی ما نشده است و نخواهد شد، گفت: مؤلفه‌های همبستگی در میان ملت و دولت ما چیزهای مهمتری است نه سخنان احمقانه فردی که تمام عمر خود را در لهو و لعب گذرانده است.

به گزارش ایلنا ، امیر فرزاد اسماعیلی در جمع کارکنان عقیدتی سیاسی این قرارگاه، با اشاره به سخنان توهین‌آمیز رییس‌جمهور آمریکا علیه ملت و دولت ایران اظهار داشت: این حرف که گفته می‌شود سخنان رییس جمهور آمریکا باعث همبستگی بین ما شده است، اشتباه است یعنی اگر ترامپ این سخنان را نمی‌گفت ما همبستگی نداشتیم؟ بلکه مولفه‌های همبستگی در میان ملت و دولت ما چیزهایی مهمتری است نه سخنان احمقانه فردی که تمام عمر خود را در لهو و لعب گذرانده است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ادامه داد: البته اشتباهاتی از سوی خود ما وجود داشته که آن فرد به خود اجازه چنین سخنانی را داده است و شروع به موج سواری بر روی اشتباهات و اختلافات داخلی مسئولین ما کرده است.ترامپ باعث همبستگی ما نشده است و نخواهد شد این اشتباه است که در رسانه‌ها این نشر پیدا می کند. ترامپ باعث شد اینکه مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) می فرمایند و غاطبه ملت هم می دانند که آمریکا مورد اعتماد نیست برای برخی افراد در داخل و خارج از کشور هم ثابت شود.

اسماعیلی با اشاره به برخی از اظهار نظرها در خصوص احتمال یا عدم احتمال حمله آمریکا به ایران اظهار داشت: این سخنان بهاء دادن به بیگانگان و سخنانی است که در خارج از مرزهای ما مورد سوء استفاده دشمنان قرار می‌گیرد این اظهار نظرها درست نیست، نیروهای مسلح ما با اقتدار کامل در محافظت از مرزهای کشور حاضر هستند و اجازه هیچ غلطی را به بیگانگان نخواهند داد و سیاسیون باید در مسایل مربوط به خودشان اظهار نظر کنند و مسایل امنیتی و دفاعی کشور را به نیرو های مسلح بسپارند.

دیپلماسی روحانی و ظریف، آمریکا را منزوی کرده است

همچنین ایرنا نوشت:

آیت الله محسن غرویان گفت: ترامپ با سخنان خود نشان داد که دیپلماسی روحانی و ظریف موثر بوده و آمریکا را نزد اروپا، چین، روسیه، انگلیس و آلمان منزوی کرده است. حتی رئیس اتحادیه اروپا نیز سخنان رئیس جمهوری آمریکا را محکوم کرد و این نشانه دیپلماسی موثر جمهور اسلامی ایران بود و همه باید از حسن روحانی، دکترظریف و تیم مذاکره کننده هسته ای قدردانی کنند که آمریکا را به چنین وضعیتی در جهان کشاندند. در داخل کشور همه باید در کنار رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری حرکت کنند و اگر این وحدت ما برقرار باشد دهها ترامپ نیز نمی تواند به ما ضربه ای وارد سازد.

استاد حوزه علمیه قم ترامپ را انسان ماجراجویی دانست و گفت: رئیس جمهور آمریکا در سیاست خود، عقلانیت لازم را ندارد. ترامپ در سخنرانی خود از خلیج عربی به حای خلیج فارس یاد کرد و این ناشی گری سیاسی او و مشاورانش را به ذهن ها متبادر می کند. رئیس جمهور آمریکا با ادبیات لازم توان سخن گفتن نداشته وبه تعبیر آقای روحانی باید مسائل تاریخی، جغرافیایی و حقوقی را یاد بگیرد.سخنان تهدید آمیز رئیس جمهور آمریکا، وحدت ملی و انسجام مردم ایران را بیشتر کرده و همه متوجه شده اند که ترامپ با مردم ایران، فرهنگ و تمدن ایرانی دشمنی دارد. امروز همه اقشار مختلف مردمی ما، ولو اینکه در مواضع سیاسی با هم اختلاف دارند ولی در برابر تهدیدهای ایشان وحدت پیدا کردند.

غرویان با اشاره به اتهامات ترامپ به سپاه پاسداران نیز گفت:سپاه پاسداران بچه های خود انقلاب، ملت و نیروهای درون ملت ایران هستند و جایی که پای دفاع از کشور ایران و مصالح کلان ملی باشد همه ایران، سپاه واحدی در برابر دشن خواهد بود از آب و خاک کشور خود دفاع خواهند کرد.

دلیل هیاهوی اخیر آمریکا، اقتدار جمهوری اسلامی است

همچنین ایسنا نوشت:

حسین مظفر با بیان اینکه پیروزی تنها با سلاح و تجهیزات مدرن نیست، عنوان کرد: کشورهایی که سلاح و تجهیزات قوی و مدرن داشتند اما شکست خوردند و کشورهایی که با دست خالی در برابر قدرتمندان ایستادند و به پیروزی رسیده اند که ایران و ملت سرافراز ایران مصداق این سخن است که امام حسین(ع) فرمودند: "خون بر شمشیر پیروز است"، استقامت و پیروزی تنها در ظاهر نیست اگر چه ما در ظاهر نیز پیروزهای فراوانی را بدست آوردیم.

این عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام افزود: راه عزت و سربلندی، استقامت و پایداری در همواری تاریخ برای عزت و شرافت ملتها رقم خورده است و یکی از دلایلی که توانسته ایم در طول 40 سال از فراز و فرودها، فتنه، جنگ، تهاجم و دشمنی ها نجات پیدا کنیم، استقامت و پایداری ملت ماست که سر خم نکرده است و از این به بعد نیز که این پیروزی استمرار دارد برای اینست که در برابر همه دشمنان و استکبار، مقاومت می کنیم.

وی تصریح کرد: باید به خانواده های شهدا تبریک گفت چراکه شهیدانشان به آنچه که خواستند رسیده‌اند و آن هم جاودانگی در جوار خدا بود. پیام شهدا استقامت و پایداری و پاسداری از حرمت و خون و آرمان شهداست.جمهوری اسلامی ایران در ۴۰ سال عمر خود به اقتدار چشمگیری در منطقه و جهان رسیده و آمریکا در مقابل قدرت ایران به زانو در آمده و دلیل هیاهوی اخیر آنها اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین