کد خبر: ۴۸۲۶۹۳
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹
معاون امنیتی استانداری خوزستان:

زوار بدون ویزا در عراق بازداشت می‌شوند/ لغو روادید اربعین غیرممکن است

معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان با بیان اینکه زوار حسینی به هیچ وجه به امید لغو روادید سفر به عراق در ایام اربعین نمانند، گفت: کشور عراق، ‌زوار بدون ویزا را که به طور قاچاقی به این کشور سفر کرده‌اند، بازداشت می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز : قدرت‌الله دهقان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: همانطور که قبلا مسئولان وزارت خارجه، ستاد مرکزی اربعین و سازمان حج و زیارت گفتند، سفر به عراق بدون اخذ روادید ممکن نیست. شب گذشته نیز این ستاد مجددا اعلام کرد که عراق با لغو روادید موافقت نکرده است.

وی ادامه داد: بنابراین زوار بدون اخذ روادید به هیچ وجه به مرزها مراجعه نکنند و با توجه به اینکه احتمال لغو روادید برای سفر به عراق در ایام اربعین وجود ندارد و امری غیرممکن است، به امید لغو روادید منتظر نمانند و تصور سفر به عراق بدون اخذ ویزا را از ذهن خود خارج کنند.

معاون امنیتی انتظامی استاندار خوزستان با بیان اینکه دفاتر صدور ویزا و کنسولگری‌های عراق در استان خوزستان، کار صدور ویزا را برای زوار به سرعت انجام می‌دهند، تصریح کرد: اجازه عبور از مرزهای عراق بدون داشتن روادید به هیچکس داده نمی‌شود. با توجه به قوانین موجود در رابطه با برخورد با افرادی که به طور قاچاق به کشورهای دیگر سفر می‌کنند، از زائران می‌خواهیم که به قوانین کشور عراق احترام بگذارند.

دهقان ادامه داد: دولت عراق،‌ زوار فاقد ویزا را که به طور قاچاقی به این کشور سفر کرده‌اند بازداشت می‌کند و در این صورت هم کاری از دست ما ساخته نیست، بنابراین از افراد بدون ویزا می‌خواهیم که از حرکت به سوی مرزها خودداری کنند تا هم برای خودشان مشکلی ایجاد نشود و هم مزاحم تردد سایر زواری که به طور قانونی قصد تشرف دارند، نشوند.

وی افزود: از دوستداران امام حسین(ع) که قصد سفر به عراق را دارند، می‌خواهیم با احترام به قوانین هر چه سریعتر نسبت به اخذ روادید خود اقدام کنند و همچنین اخذ روادید را به روزهای پایانی و منتهی به اربعین موکول نکنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین