کد خبر: ۴۸۲۸۳۵
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷

لاریجانی: آمریکا که خود ناقض برجام است مدعی شده نمی‌تواند پایبندی ایران را تأیید کند/ ترامپ از این حرفها زیاد می زند

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت همکاری‌های بین ایران و کره جنوبی گفت: مواضع کره جنوبی در خصوص مسائل فیمابین دو کره منطقی است.
آفتاب‌‌نیوز : علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه اجلاس اتحادیه بین المجالس با رئیس پارلمان کره جنوبی دیدار کرد و گفت: سطح همکاری‌های دو کشور مناسب است اما می‌تواند گسترش یابد به خصوص در عرصه های اقتصادی که با موانعی مواجه شده بود.

به گزارش خانه ملت، وی افزود: درخواست شما مبنی بر گسترش همکاری‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری در ایران با مشکلات بانکی مواجه شده است که کره باید آن را پیگیری کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی مواضع کره جنوبی در خصوص مسائل فی‌مابین دو کره را منطقی دانست و افزود: اینکه کره شمالی قائل به حل مشکلات از طریق گفت وگو و مذاکره است خوب و مناسب است.

وی تصریح کرد: بحران نظامی و هسته‌ای که اخیرا آمریکا آن را اظهار می‌کند سبب دامن زدن به مسائل شده و‌ آن را تیره‌تر می‌کند، رفتار آ‌مریکا معقول و سنجیده نیست.

لاریجانی به توافق هسته‌ای کشورمان با کشورهای 1+5 اشاره کرد و ادامه داد: طبق توافق اقدامات لازم را انجام داده‌ایم و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پایبندی ایران را به توافق بارها اعلام کرده است اما آمریکا که خود نقض توافق کرده مدعی شده نمی‌تواند پایبندی ایران را تأیید کند.

وی تصریح کرد: البته ترامپ از این حرف‌ها زیاد می زند اما اینگونه رویکردها مشکلاتی ایجاد می‌کند.

در ادامه این دیدار رئیس پارلمان کره جنوبی با استقبال از گسترش روابط با ایران گفت: روابط بین پارلمان‌های دو کشور می‌تواند سبب روابط عمیق دو کشور شود.

وی افزود: سعی داریم با رفع موانع توسعه دو کشور را پیگیری کنیم زیرا توسعه ایران، توسعه کره است و باید از این فرصت برای ایجاد منافع مشترک استفاده کرد.

رئیس پارلمان کره جنوبی بر حل و فصل مسائل بین دو کره از راه مذاکره و گفت وگو تأکید کرد و ادامه داد: در سفر نیویورک به مقامات کنگره گفتم که توافق هسته‌ای با ایران و اجرای کامل آن می‌تواند الگوی مناسبی برای حل و فصل مشکلات بین دو کره باشد.

وی گفت: آژانس و کشورهای اروپایی اعلام کردند که ایران به توافق هسته‌ای پایبند بوده است؛ این راه درست و مسائل باید با گفت وگو و مذاکره حل و فصل شود. در این راستا می‌توان از نقش و تأثیر پارلمان‌ها استفاده کرد.

رئیس پارلمان کره جنوبی یادآور شد: بسیار امیدوارم بتوانیم روابط دو دولت، دو پارلمان و دو ملت و کارآفرینی را افزایش دهیم.

وی بر رفع موانع توسعه اقتصادی به خصوص بانکی و پولی تأکید کرد و یادآور شد: کره از توسعه و گسترش روابط به خصوص در عرصه اقتصادی و کارآفرینی با ایران استقبال می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین