کد خبر: ۴۸۳۶۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴

سود دلالی در کشور بسیار بیشتر از تولید است

عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور لرستان گفت: سود فعالیت‌های واسطه‌گری و دلالی در کشور بسیار بیشتر از تولید است.
آفتاب‌‌نیوز :
 مسعود سعادت‌مهر در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه براساس آمارهای غیررسمی که از منابع مختلف استخراج شده سهم تسهیلات کشاورزی و دامپروری از کل تسهیلات بانکی زیر 10 درصد اعلام شده است، اظهار کرد: این رقم ناچیز است و همین دلیلی برای تشدید پدیده مهاجرت محسوب می‌شود.

وی گفت: چنانچه دولت، تسهیلات بانکی در روستاها را به همان شکل که در بحث توسعه روستایی افزایش می‌دهد از رقم 10 درصد به 25 درصد برساند قطعا سطح تولید و رشد اقتصادی در کشور افزایش یافته و بیکاری کاهش می‌یابد.

سعادت مهر با طرح این سوال که چرا در سالهای گذشته توجه به بخش کشاورزی به طور جدی انجام نشده و سهم بخش کشاورزی از تسهیلات بانکی ناچیز است، بیان کرد: در پاسخ به این سوال می‌توان گفت که اولا نظارت بر تسهیلات بانکی وجود ندارد یعنی خیلی از تسهیلات بانکی که برای فعالیت در روستا لحاظ شده یا به این بخش پرداخت نشده و چنانچه پرداخت شده در این بخش هزینه نشده است به این معنا که تسهیلات بانکی به جای تولیدات کشاورزی صرف فعالیت‌های واسطه‌گری می‌شود زیرا که در ایران اصولا سود فعالیت‌های واسطه‌گری و دلالی بسیار بیشتر از تولید است.

عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور لرستان اضافه کرد: با این تفاسیر یک کشاورز ممکن است تسهیلات بانکی را دریافت کند اما آن را صرف کشاورزی نکند به عنوان مثال  به خرید و فروش زمین یا مسکن در شهرها بپردازند، بنابراین بایدنظارت بر نحوه هزینه کرد تسهیلات بانکی به طور واقعی انجام شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
عماد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
0
0
یک معامله خانه معمولی در صفاییه یزد که حداقل دو میلیارد تومان ارزش داره و درصد کمیسیون بنگاه 4درصد میشود 80میلیون تومان یعنی پول یکسال و نیم حقوق کارمندی مملکت واقعا مسخره یک عده سود جو شده
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین