کد خبر: ۴۸۳۸۴۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۹
سوءاستفاده و فضاسازی عده‌ای در بازار تلفن همراه

توضیحات وزیرارتباطات درباره طرح رجیستری و کنایه به صداوسیما: اگر قاچاق بد است و قاچاقچی دزد، باید همه با هم در برابر آنها یکپارچه عمل کنیم/این طرح نباید باعث افزایش قیمت شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد که اجرای طرح رجیستری نباید باعث افزایش قیمت برای مصرف‌کننده نهایی شود.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدجواد آذری جهرمی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «همزمان با اجرای فاز نخست طرح رجیستری که صرفا به پایش تلفن‌های همراه موجود در شبکه می‌پردازد، شاهد سوءاستفاده و فضاسازی عده‌ای از فرصت‌طلبان در بازار تلفن همراه بودیم.

به گزارش آفتاب‌نیوز، وزیر ارتباطات افزوده است: هموطنان محترم توجه داشته باشند که طرح رجیستری تاکنون هیچ هزینه‌ای برای بازار تلفن همراه نداشته و نباید ریال اضافه‌ای بیش از ارزش واقعی گوشی به فرصت‌طلبان پرداخت نمایند. از سویی نظام عرضه و تقاضا نیز تغییری نکرده است.

هر چند در این‌باره نقش دستگاه‌های نظارتی در کنترل و نظارت بر بازار بسیار حائز اهمیت است اما بهترین پاسخ به این موضوع، عدم خرید گوشی برای تنظیم بازار عرضه و تقاضا به نفع مشتری است.

تاکید می‌کنم اجرای طرح رجیستری نباید باعث افزایش قیمت برای مصرف‌کننده نهایی شود.

پ.ن: ضمن تشکر از برادران صدا و سیما، انتظار بود ضمن انعکاس اشکال به وجود آمده، به اینکه این موضوع حباب بی‌جا است اشاره می‌کردند. نحوه پخش گزارش، توزیع شک حباب قیمتی در جامعه را رقم خواهد زد. اگر قاچاق بد است و قاچاقچی دزد و این شرایط ضد اقتصاد مقاومتی، بایستی همه با هم در برابر آنها یکپارچه عمل کنیم.»

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
0
0
همه می دانند که انحصار واردات هر جنسی که بدست دولت بیفتد قیمت آن چند برابر قیمت جهانی می شود مانند خودرو که بواسطه الزام به شماره گذاری واردات و مونتاژ انحصاری دارد و قیمت آن در داخل حداقل دو و نیم برابر قیمت کشورهای همسایه است. از مسئولان عاجزانه خواهشمندیم با قوانین بیموردی مانند طرح رجستری گوشی موبایل مردم که تاکنون در هیچ جای دنیا انجام نشده است قیمت موبایل را بطور وحشتناک افزایش ندهند. چند سال دیگر مانند کشورهای خیلی عقب افتاده فقط موبایلهای پرتشعشع و بدردنخور و آشغال چینی در دست ایرانیها خواهد بود و حسرت گوشیهای پیشرفته و ارزان را باید بخورند درست مانند وضعیت خودرو.
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
0
0
عدم خرید گوشی برای تنظیم بازار عرضه و تقاضا به نفع مشتری?
واقعا آقای وزیر من متاسفم مگر میشه گوشی نخرید؟ اگر شما اینجوری فک می کنید که با نخریدن تعادل ایجاد میشه باید منتظر هرج و مرج در بازار و نهایت تحمیل هزینه ریجستری به مصرف کننده باشیم.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین