کد خبر: ۴۸۴۱۴۷
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۷

ابلاغ مصوبه تعیین مبلغ و وصول حق‌الامتیاز صدور پروانه اپراتورهای ماهواره‌ای

بر اساس این مصوبه مبلغ تسهیم درآمد خدمات موضوع پروانه به صورت عمده فروشی سه درصد است. در صورتی که کارور (اپراتور) ماهواره ای طبق تأیید سازمان فضایی ایران، موفق به ثبت و قرارگیری ماهواره در موقعیت مداری به نام کشور شود، از یک درصد کاهش در تسهیم درآمد و در صورت استفاده از تولیدات و توانمندی های داخلی از یک درصد کاهش دیگر در تسهیم درآمد بهره‌مند خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
هیئت وزیران در جلسه ۱۲/ ۷/ ۱۳۹۶ به پیشنهاد مشترک شماره ۶۸۲۴۸/۱ مورخ ۳/ ۷/ ۱۳۹۶ وزارتخانه­های ارتباطات و فناوری اطلاعات، اطلاعات و امور اقتصادی و دارایی و به استناد ماده واحده قانون اجازه تعیین و وصول حق امتیاز فعالیت بخش غیردولتی در زمینه پست و مخابرات –مصوب ۱۳۹۲- تصویب کرد:

۱-حق ­الامتیاز صدور پروانه کارور (اپراتور)های ماهواره­ای، نود میلیارد (۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۹۰) ریال است که در زمان صدور پروانه اخذ می­‌شود.

۲- مبلغ تسهیم درآمد خدمات موضوع پروانه به صورت عمده فروشی سه درصد است. در صورتی که کارور (اپراتور) ماهواره­ای طبق تأیید سازمان فضایی ایران، موفق به ثبت و قرارگیری ماهواره در موقعیت مداری به نام کشور شود، از یک درصد کاهش در تسهیم درآمد و در صورتی که از تولیدات و توانمندی­های داخلی درخصوص ماهواره و حمل آن استفاده کند، از یک درصد کاهش دیگر در مبالغ تسهیم درآمد بهره­مند خواهد شد.

۳- مبالغ تسهیم درآمد ناشی از ارایه خدمات خرده فروشی در داخل کشور مشابه مبالغ تسهیم درآمد تعیین شده در پروانه ارایه خدمات انتقال داده­ها از طرق ماهواره ای (SAP) یا پروانه­های جایگزین این پروانه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس ­جمهور این مصوبه را به  وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات- وزارت اطلاعات و وزارت امور اقتصادی و دارایی ابلاغ کرده است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین