کد خبر: ۴۸۴۶۱۳
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۴

رسوایی جنسی در پارلمان اروپا

گزارش یک روزنامه انگلیسی مبنی بر فساد اخلاقی و تجاوز جنسی گسترده در پارلمان اروپا، واکنش رئیس این مرجع قانون گذاری را در پی داشت.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش یک روزنامه انگلیسی مبنی بر فساد اخلاقی و تجاوز جنسی گسترده در پارلمان اروپا، واکنش رئیس این مرجع قانون گذاری را در پی داشت. 
 
 به نقل از ای یو ریپورتر، گروهی از اعضای پارلمان اروپا در واکنش به گزارش‌ها مبنی بر وقوع تعرض جنسی در این مرجع قانون گذاری، خواهان انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه شدند. 
 
گفتنی است اولین بار «ساندی تایمز» از وقوع تعرض جنسی نسبت به زنان جوانی خبر داد که به عنوان کارمند پارلمان اروپا مشغول به کار هستند. 
 
این روزنامه در مقاله خود از پارلمان اروپا به عنوان بستری مناسب برای وقوع آزار جنسی یاد کرد و گفت این جرایم از سوی برخی از اعضای بلندپایه پارلمان انجام شده است. 
 
«آنتونیو تاجانی» رئیس پارلمان اروپا نیز در واکنش به این گزارش گفت: شوکه و خشمگین شدم حال آنکه شوکه شدن پاسخ کافی به این مسئله نیست و با وجود اقداماتی که از یک سال پیش برای افزایش سطح هوشیاری کارکنان اتخاذ شده است باید تلاش بیشتری در این زمینه انجام داد. 
 
گفته می‌شود تا کنون ۸۷ زن و ۶ مرد قربانی تعرض جنسی اعضای پارلمان اروپا شده‌اند. 
 
نام عاملین این فساد اخلاقی حتی الامکان مخفی مانده حال آنکه ساندی تایمز  از «ایو کوشه» وزیر اسبق دولت فرانسه و نماینده حزب سبز  به عنوان یکی از متجاوزین نام می برد. 
 
این در حالی است که ۵ نفر از اعضای اتحادیه خواهان تشکیل کمیته ای ویژه برای رسیدگی به مسئله هستند و اصرار دارند که باید ادامه تحقیقات به نهادهای غیروابسته به پارلمان واگذار شود.
مهر
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین