کد خبر: ۴۸۴۶۶۰
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۳

السیسی:برای کاهش تنش در روابط با ایران تلاش می‌کنیم

رئیس جمهوری مصر به روابط کشورش با ایران اشاره کرد و گفت: قاهره برای کاهش تنش در روابط کنونی میان دو کشور تلاش می کند.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، عبدالفتاح السیسی در گفت و گو با شبکه تلویزیونی«فرانس 24» افزود: روابط ما با ایران نزدیک به 40 سال است که قطع بوده و ما برای کاهش تنش موجود و تضمین امنیت برادران خود در شورای همکاری خلیج فارس تلاش می کنیم.
رئیس جمهوری مصر با تاکید بر حمایت قاهره از حفظ امنیت و ثبات کشورهای شورای همکاری خلیج فارس یادآورشد که مصر بخشی از امنیت ملی عربی است که شامل امنیت و ثبات کشورهای شورای همکاری نیز می شود.

وی در عین حال بر حمایت کشورش از اقداماتی که ثبات این کشورها را تضمین کند، تاکید کرد.
رئیس جمهوری مصر درباره بحران سوریه نیز با بیان این که قاهره سیاست و دیدگاه ثابتی در قبال دمشق دارد، حفظ وحدت و یکپارچگی این کشور را برای امنیت منطقه مهم برشمرد.
وی همچنین با تاکید بر لزوم حفظ دولت ملی در سوریه، رویارویی با افراطی گری را تنها راه برای پایان دادن به ناآرامی در منطقه به ویژه در سوریه، لیبی و سومالی دانست.

السیسی هرگونه تصمیم گیری درباره آینده سوریه را منوط به تصمیم ملت این کشور و از طریق انتخابات دانست و همچنین گفت: بقای نظام سوریه به خواست مردم این کشور بستگی دارد.
وی درباره بحران برخی کشورهای عربی با قطر نیز گفت : مصر، عربستان، امارات و بحرین خواهان عدم دخالت دوحه در امور داخلی دیگران و توقف حمایت این کشور از تروریسم هستند.

السیسی همچنین به شکست های اخیر تروریست ها در عراق و سوریه اشاره کرد و نسبت به سرازیر شدن آنها از کشورهای یادشده به سمت مصر هشدار داد.
منبع: ايرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین