کد خبر: ۴۸۵۳۵۰
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۶

روز اول بزرگ‌ترین دورهمی مطبوعاتی چطور گذشت؟

از حضور حسین انتظامی در نمایشگاه تا آماده‌سازی‌ها برای یک هفته پرخبر
آفتاب‌‌نیوز :
 بیست و سومین دوره نمایشگاه مطبوعات در حالی کار خود را در روز جمعه پنجم آبان آغاز کرد که معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد در ساعات اولیه روز از غرفه‌های حاضر بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مصلی امام خمینی از صبح روز جمعه پنجم آبان که همزمان با آغاز بیست و سومین دوره نمایشگاه مطبوعات بود، میزبان عموم علاقه‌مندان به رسانه‌ و مطبوعات بود.

روز اول نمایشگاه مطبوعات بیشتر جبنه آمادگی کامل رسانه‌ها را داشت و سنگ محکی برای میزان آمادگی‌شان برای میزبانی از مخاطبان و مسئولین در روزهای آینده بود.

بازدید معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد از غرفه‌ها

در ساعات ابتدایی نمایشگاه بیست و سوم، حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد با حضور در شبستان مصلی امام خمینی ضمن خوشامدگویی از غرفه رسانه‌های مختلف حاضر در نمایشگاه بازدید کرد.

او ضمن بازدید با خبرنگاران درباره نمایشگاه به گفتگوی کوتاهی پرداخت و از زحمات آن ها برای برگزاری هرچه بهتر نمایشگاه قدردانی کرد.

از حضور قابل قبول علاقه‌مندان تا تلاش غرفه‌ها برای آماده‌سازی کامل

استقبال مخاطبان رسانه‌ها و علاقه مندان به مطبوعات در اولین روز برگزاری نمایشگاه قابل قبول بود، اما به دلیل همزمانی با روز جمعه هنوز آمار بازدیدکنندگان روبه فزونی نرفته است.

پیش بینی می شود با افتتاح رسمی نمایشگاه از روز شنبه شاهد حضور پرشور و پرتعداد علاقه‌مندان حوزه مطبوعات در روزهای هفته آینده باشیم.

اولین روز نمایشگاه بیشتر جنبه آماده‌سازی داشت و در کنار غرفه هایی که از همان ابتدای روز به صورت کامل از مراجعه کنندگان میزبانی می کردند، برخی از رسانه‌ها هم مشغول تکمیل غرفه‌های خود برای میزبانی از مخاطبان در روزهای آینده بودند.

با توجه به همزمانی روز اول نمایشگاه با جمعه، هیچ یک از چهره‌های شاخص سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، ورزشی و ...  در نمایشگاه حضور پیدا نکردند و طبق تجربه سالیان گذشته از روزهای میانی نمایشگاه مطبوعات حضور چهره‌ها رو به فزونی می‌رود.

اعلام رسانه‌های منتشر‌کننده بولتن روزهای دوم و سوم نمایشگاه

در روز آغازین نمایشگاه بیست و سوم رسانه هایی منتشر‌کننده بولتن روزهای دوم و سوم انتخاب و معرفی شدند و روزنامه «نوآوران» روز شنبه ششم آبان بولتن دومین روز و «صبح امروز» روز یکشنبه هفتم آبان بولتن سومین روز از بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات را منتشر خواهند کرد.

معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال‌های اخیر بر آن شده است تا در راستای استقبال روزنامه‌ها، واگذاری امور به خود رسانه‌ها و کاهش تصدی‌گری دولت، بولتن‌های نمایشگاه مطبوعات توسط خود اهالی رسانه منتشر شوند.

افتتاح رسمی نمایشگاه مطبوعات با حضور معاون اول رییس جمهور

بیست و سومین دوره نمایشگاه مطبوعات به صورت رسمی روز شنبه ششم آبان ماه کار خود را آغاز می کند.

افتتاحیه نمایشگاه هم صبح همین روز با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور برگزار خواهد شد.

در نمایشگاه بیست و سوم که 120 غرفه آن به دست خود رسانه‌ها ساخته و 430 غرفه نیز به صورت پیش ساخته از سوی ستاد برگزاری نمایشگاه تحویل رسانه‌ها شده‌ است، 600 رسانه حضور خواهند داشت که در 10 گروه اصلی و پنج گروه فرعی در مساحتی بالغ بر 13 هزار متر مربع جانمایی شده‌اند.

در این دوره علاوه بر ادارات کل ارشاد استان‌ها و برخی خانه‌های مطبوعات استانی، بیش از 55 رسانه استانی، منطقه‌ای و محلی با مساحتی حدود 1000 مترمربع در نمایشگاه حضور دارند. برگزارکنندگان این دوره نمایشگاه برای جمعیت جوانان هلال احمر هم با عنوان پایگاه سلامت، غرفه در نظر گرفته‌اند.

همچنین بیش از ۸۰ رسانه در گروه سیاسی و اقتصادی، ۸۰ رسانه فرهنگی و هنری، بیش از ۸۰ غرفه در گروه تخصصی، ۳۰ غرفه در گروه خانواده و ۲۰ غرفه در گروه دین و اندیشه به نمایشگاه مطبوعات امسال آمده‌اند. علاوه بر ادارات کل ارشاد استان‌ها و برخی خانه‌های مطبوعات استانی بیش از ۵۵ رسانه استانی، منطقه‌ای و محلی با مساحتی حدود ۱۰۰۰ مترمربع در نمایشگاه حضور دارند.

بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات از امروز تا ۱۲ آبان ماه ‌همه روزه از ساعت ۹:۳۰ تا ۲۰:۳۰ دقیقه و در مصلی بزرگ امام خمینی (ره)، آماده پذیرایی از عموم مردم و علاقه‌مندان به رسانه‌هاست.  
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین