کد خبر: ۴۸۵۹۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹

نتانیاهو: توافق هسته‌ای یا باید لغو شود یا اصلاح

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم‌زمان با تاکید رئیس جمهوری ایران بر ادامه توسعه برنامه موشکی این کشور، خواستار لغو یا اصلاح توافق هسته‌ای با ایران شد.
آفتاب‌‌نیوز : روزنامه اورشلیم پست در گزارشی با عنوان "دوئل نتانیاهو و روحانی بر سر موشک‌های بالستیک ایران"  با اشاره به اظهارات حسن روحانی، رئیس جمهور ایران که گفته است، ایران به تولید موشک ادامه می‌دهد، نوشت که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یک‌شنبه همزمان با تاکید رئیس جمهور ایران بر ادامه تولید موشک‌های بالستیک این کشور گفت که توافق هسته‌ای با ایران باید به منظور جلوگیری از توسعه سلاح‌های بالستیک در ایران اصلاح شود.

به گزارش ایسنا، روحانی که در مجلس ایران سخنرانی می‌کرد، گفت: ایران موشک تولید کرده است، می‌کند و برای دفاع از خود به ساخت آن ادامه خواهد داد. این خلاف هیچ توافق بین‌المللی نیست.

اظهارات روحانی چند روز پس از رای مجلس نمایندگان آمریکا به تحریم‌های جدید علیه برنامه موشکی بالستیک ایران بیان شد. این اقدام مجلس نمایندگان بخشی از تلاش‌های آمریکا برای مهار تهران بدون حرکت فوری در جهت تضعیف توافق هسته‌ای بین‌المللی است.

نتانیاهو در نشست هفتگی کابینه که در آن مئیر بن شابات، مشاور امنیت ملی اسرائیل، توضیحاتی درباره نشست‌های اخیرش در واشنگتن و مسکو ارائه کرد، بر ضرورت لغو یا اصلاح برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) تاکید کرد.

وی مواردی را در این توافق فهرست کرد که از نظر وی نیازمند اصلاح است، از جمله لغو بندهای غروب که به صورت خودکار در تاریخ‌های مشخص و  بدون درنظر گرفتن رفتار ایران تحریم‌ها را لغو می‌کند، لغو مجوز استفاده از سانتریفیوژهای پیشرفته و تشدید نظارت بر اماکن نظامی و مکان‌های دیگر، چیزی که نتانیاهو می‌گوید اکنون روی نمی‌دهد.

علاوه بر این، نتانیاهو با طرح ادعاهایی علیه کشورمان اعلام کرد که این رژیم به دنبال مطرح کردن مسائل دیگری است که باید به آنها پرداخته شود و در این توافق وجود ندارد، از جمله برنامه موشکی بالستیک ایران، ادعای تجاوزگری‌های این کشور در منطقه و شبکه تروریستی ایران.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی به توافق هسته‌ای سال 1994 با کره شمالی اشاره کرد که مورد استقبال جهان قرار گرفت و گفت: ما شاهد بوده‌ایم که از آن زمان به بعد چه اتفاقاتی افتاده است و ایران به لحاظ اقتصادی سی برابر قوی‌تر از کره شمالی است. این کشور آرمان‌هایی برای استیلا بر منطقه و جهان دارد.

این اظهارات در حالی بیان شد که روحانی روز یکشنبه با یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تهران دیدار کرد.آمانو در این دیدار بر ادامه پایبندی ایران به برجام که موجب محدودیت برنامه هسته‌ای ایران در ازاء رفع تحریم‌های این کشور شده است، تاکید کرد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای اعلام کرد: مدیرکل آژانس تاکید دارد که ایران به تعهدات هسته‌ای خود طبق برجام عمل کرده است و از نقطه نظر راستی‌آزمایی، برجام دستاورد روشنی ارائه می‌کند.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای دسترسی به اماکن نظامی ایران فشار آورده است تا تضمین شود که ایرانی‌ها فعالیت‌هایی را که بر اساس این توافق ممنوع شده، به‌طور پنهانی انجام نمی‌دهند.

علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران که در این نشست‌ها شرکت داشت، گفت که آمانو هیچ درخواستی برای بازرسی‌های جدید مطرح نکرد.

بن شابات که این ماه در واشنگتن و مسکو دیدارهایی را انجام داده است، به کابینه اسرائیل گفت: مسکو و واشنگتن به مسائل مطرح شده توجه نشان دادند. توافق هسته‌ای با ایران، مخالفت اسرائیل با تلاش‌های ایران برای تثبیت جایگاه خود در سوریه و مسائل منطقه‌ای همچون حزب‌الله لبنان، کردها در عراق و آشتی فتح و حماس از جمله مسائل مطرح شده در این دیدارها بودند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
0
0
دهن نتانیاهو یا باید بسته شود یا گل به کسر گاف.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین