کد خبر: ۴۸۶۲۲۷
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸

معماری‌های چشم‌گیر فناورانه با الهام از آینده!+تصاویر

با ورود مواد جدید و فناوری‌های مهندسی، معماران قرن بیست و یکم ساختمان‌هایی خیره‌کننده و آینده‌گرا ساخته‌اند که تعدادی از این ساختمان‌ها را می‌بینیم.
آفتاب‌‌نیوز :  آینده‌گرایی(Futurism) یک جنبش هنری و اجتماعی بود که در اوایل قرن بیستم در ایتالیا آغاز شد. تعدادی از پیشگامان معماری، این ایدئولوژی را به کار گرفتند و آن را به یک جنبش طراحی تبدیل کردند که در ساختارهای شهری به رسمیت شناخته شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، در طول قرن بیستم، آینده‌گرایی به آرامی خود را به عنوان زیبایی شناسی عصر فضایی شناساند. این دوره جدید به نام "آینده‌گرایی مدرن"(Neo-Futurism) در دهه 1960 و 1970 بوجود آمد که توسط "باکمینستر فولر" توسعه داده شد، زیرا تکنولوژی به سرعت در حال پیشبرد چشم اندازهای معماری جدید و دیدنی بود.

همانطور که در قرن بیست و یکم به رقابت می‌پردازیم، با یک دوره جدید در معماری آینده‌گرایانه مواجه شده‌ایم.

پیشرفت‌های باور نکردنی در فناوری‌های مهندسی، این زیبایی شناسی جدید آینده‌گرا را به ساختاری عجیب و غریب تبدیل کرده است که اغلب احساس می‌شود از مجموعه‌های داستان‌های علمی-تخیلی هستند.


ما از "زاها حدید" معمار بزرگ و فقید، تا معماران MAD استودیو، نگاهی به نمونه‌های خیره کننده معماری آینده‌گرا در قرن 21 می‌اندازیم.


معماران MAD یا MAD استودیو یک شرکت طراحی و معماری بزرگ و مشهور واقع در پکن است که در شهرهای لس‌آنجلس، نیویورک و رم دفتر دارد. این شرکت اکنون با مدیریت "ما یانسانگ"، "دنگ کان" و "یوسوکه هایانو" اداره می‌شود.
با نگاه به این گالری از سازه‌های معماری آینده‌گرا، مدرن و هیجان انگیز لذت ببرید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین