کد خبر: ۴۸۷۵۳۴
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲
عربستان مدعی است این افراد از ایران حمایت دریافت می‌کنند

جایزه ۴۴۰ میلیون دلاری عربستان برای بازداشت رهبران انصارالله/ادعا علیه ایران/واکنش الحوثی: لیست ریاض "لیست شرافت" است+عکس

عربستان لیستی شامل ۴۰ رهبر و عضو انصارالله یمن را تهیه کرده که مدعی است این افراد از ایران حمایت دریافت کرده و با حزب‌الله لبنان همکاری دارند.
آفتاب‌‌نیوز :
عربستان لیستی از ۴۰ رهبر و عضو انصارالله را تهیه کرده و مبالغ مالی را برای کسانی قرار داده که به بازداشت یا مشخص شدن مکان حضور این رهبران کمک کند.

به گزارش آفتاب‌نیوز به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، عربستان این افراد را به دریافت حمایت از ایران و همکاری با حزب‌الله لبنان متهم کرده است.

در بیانیه خبرگزاری عربستان آمده است: «این اقدام در راستای پایبندی ریاض به مبارزه با "تروریسم" و خشکاندن منابع مالی آن و در پی افزایش فعالیت‌های "تروریستی" حوثی‌ها و تلاششان برای لطمه زدن به امنیت عربستان با حمایت ایران و همکاری‌شان با حزب‌الله در چارچوب تبادل مهارت و تجارب و تقویت توانایی‌های نظامی و استفاده از موشک‌های بالستیک صورت گرفته است.»

این لیست شامل ۴۰ شخصیت سیاسی و نظامی یمنی است و پاداشی که عربستان برای بازداشت یا دادن اطلاعات درباره مکان اقامتشان تعیین کرده بین پنج تا ۳۰ میلیون دلار است و در مجموع این لیست ۴۴۰ میلیون دلار جایزه را دربردارد.

از جمله شخصیت‌هایی که در این لیست قرار دارند، عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله یمن است که مبلغ ۳۰ میلیون دلار برای بازداشت یا دادن اطلاعات درباره مکان اقامت وی تعیین شده است. ۲۰ میلیون دلار نیز برای بازداشت صالح علی الصماد، رئیس شورای عالی سیاسی یمن و محمد علی الحوثی، رئیس کمیته انقلاب یمن تعیین شده است.

جنگ یمن بدون پیروزی هیچ طرفی وارد سومین سال خود شده است.

واکنش انصارالله

در همین راستا، محمد علی الحوثی، رئیس کمیته انقلاب یمن در توییتر نوشت: لیستی که ائتلاف عربستان تهیه کرده "لیست شرافتی" برای تمامی کسانی است که علیه تجاوز عربستان به یمن هستند.

وی کشورهای عضو ائتلاف عربی را مورد خطاب قرار داده و گفت: تمامی کسانی که می‌خواستید آن‌ها را بخرید نزد شما هستند و اکنون در یمن تنها افراد شریفی قرار دارند که هرگز دلارهای شما آن‌ها را فریب نخواهد داد.

جایزه ۴۴۰ میلیون دلاری عربستان برای بازداشت رهبران انصارالله/ادعا علیه ایران/واکنش الحوثی: لیست ریاض

وی از ائتلاف متجاوز عربی خواست که اگر مدعی حمایت از ماهیت عربی هستند لیستی از جنایتکاران اسرائیلی تهیه کنند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین