کد خبر: ۴۸۷۹۶۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۱
سیاستمداران جوان سعودی از تحولات گذشته، درس بیاموزند

توصیه بعیدی‌نژاد به سیاستمداران‌سعودی با ذکر خاطره‌ای از آیت‌الله هاشمی و اشاره به ماجرای هواپیماربایی دو یمنی

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن با اشاره به یک حادثه تاریخی، به سیاستمداران جوان سعودی توصیه کرد که با یادآوری تحولات گذشته، درس بیاموزند.
آفتاب‌‌نیوز :
حمید بعیدی‌نژاد نوشت: در همین روزها در ٣٣ سال پیش دقیقا در شش نوامبر ١٩٨٤ خبرگزاری آسوشیتدپرس از یک حادثه هواپیماربایی هواپیمای متعلق به خطوط هوایی سعودی از سوی دو شخص یمنی  و فرود هواپیما در تهران خبر داد. بعد از فرود هواپیما در فرودگاه تهران، با شجاعت و اقدام به موقع نیروهای امنیتی ایران، هواپیماربایان دستگیر و تمامی ١٣١ مسافر و خدمه هواپیما بدون هیچ آسیبی نجات یافتند.

به گزارش آفتاب‌نیوز، وی افزود: مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز در خاطرات روزانه خود در ذیل اخبار سال ١٣٦٣ به این حادثه اینگونه اشاره کرده‌اند: "بعد از نماز صبح‌، به‌ مجلس‌ رفتم‌. گزارش‌ها حاکی‌ از این‌ بود که‌ دیشب‌ دو نفر یمنی‌ یک‌ هواپیمای‌ عربستان‌ سعودی‌ را آورده‌اند، در فرودگاه‌ مهرآباد نشانده‌اند. با [آقای‌ ولایتی‌] وزیر خارجه‌ در این‌‌باره‌ صحبت‌ کردم‌. قرار شد که‌ هواپیما را سعی‌ کنیم‌ صحیح‌ و سالم‌ بگیریم‌ و [به‌عربستان‌ سعودی‌] پس‌ بدهیم‌. ظهر گفتند که‌ خود مسافران‌، هواپیمارباها را دستگیر کرده‌اند وسپس‌ نیروهای‌ انتظامی‌ وارد عمل‌ شده‌ و آنها را تحویل‌ گرفته‌اند. بعدا معلوم‌ شد که‌ خبرها را اشتباها گفته‌اند، نیروهای‌ ما، آنها را وادار به‌ تسلیم‌ کرده‌اند." امید است سیاستمداران جوان سعودی با یادآوری این تحولات گذشته، درس بیاموزند.

منبع؛ ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Canada
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۷
0
0
خیلی شهامت به خرج دادید .
ناشناس
|
Canada
|
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۷
0
0
"... ظهر گفتند که‌ خود مسافران‌، هواپیمارباها را دستگیر کرده‌اند وسپس‌ نیروهای‌ انتظامی‌ وارد عمل‌ شده‌ و آنها را تحویل‌ گرفته‌اند...."
جا داره از نیروی انتظامی اون زمان مثل الان تشکر کنیم خیلی زحمت میکشن
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین