کد خبر: ۴۸۸۰۶۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲
با اشاره به تنش فزاینده بین ایران و عربستان سعودی

بولتون: ایرانی‌ها در حال پیشروی هستند/آمریکا باید برای تکرار وضعیتی مشابه سرنوشت شاه ایران در عربستان آماده بود

نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل گفت واشنگتن باید خود را برای احتمال بروز «سناریوی شاه ایران» در عربستان آماده کند.
آفتاب‌‌نیوز :
«جان بولتون» نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد که مواضع ضد ایرانی او معروف است، روز سه شنبه در گفت‌و‌گو با شبکه خبری «فاکس نیوز» گفت که با توجه به تنش فزاینده بین ایران و عربستان سعودی، بهتر است که آمریکا طرح‌های احتیاطی را برای آینده منطقه در صورت بروز «سناریوی شاه ایران» در عربستان، آماده کند.

به گزارش آفتاب‌نیوز، بولتون در این گفت‌و‌گو اظهار داشت: «شک ندارم که ایرانی‌ها در حال پیشروی هستند و سعودی و دیگران در خلیج (فارس) بسیار نگرانند و باید هم نگران باشند.»

بولتون: ایرانی‌ها در حال پیشروی هستند/آمریکا باید برای تکرار وضعیتی مشابه سرنوشت شاه ایران در عربستان آماده بودبولتون که از  اوت سال 2005 تا دسامبر 2006 نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد بود، در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به بازداشت‌های اخیر و تمرکز قدرت در دستان یک شاهزاده 32 ساله، عربستان امن است، با بیان اینکه «محمد بن سلمان» در ماه‌های گذشته در حال افزایش قدرت خود بوده و گفته می‌شود که ممکن است هر لحظه به پادشاهی برسد، گفت: «ایالات متحده باید یک طرح احتیاطی برای سناریوی "شاه ایران" داشته باشد. فکر نمی‌کنم که این پایان کار در عربستان سعودی است.»

وی افزود: «همچنین فکر نمی‌کنم که ستیز بین کشورهای خلیج (فارس) و قطری که اینک در انزوا بسر می‌برد، نیز پایان یافته باشد. فکر نمی‌کنم این ماجراها تمام شده باشد.»

او با بیان این پیش‌بینی که احتمالا تنش در خاورمیانه همچنان رو به افزایش باشد، گفت این مسئله می‌تواند بر قیمت نفت در جهان اثرگذار باشد.

منبع: فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۷
0
2
جان بولتون نوکر صهیونیست ها و از طرفداران سرسخت استعمارگری امریکا علیه ملت های بیدار است چون ان ها که مثل عربستان در خواب هستند مشکلی برای امریکا ندارند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۲
0
0
دل این استعمارگران بحال ایران وعربستان نسوخته انها تشنه یک بشکه نفتند وفروش کرور کرور اسلحه بایک تیر دونشان پس ایران وعربستان هوشیارانه به این ....ها (نه)بگویند ومردم خود رافقیر وآواره نکنندآنها فقط جنگ میخواهند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین