کد خبر: ۴۸۸۳۲۴
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱

کشته شدن معاون رئیس پلیس کویته پاکستان

در جریان یک انفجار انتحاری در مسیر خودرویی که حامل معاون رئیس پلیس کویته پاکستان بود، دست کم سه تن به همراه معاون رئیس پلیس کشته شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
 ۹ تن از جمله چند افسر پلیس نیز در این حمله انتحاری زخمی شدند. طالبان مسئولیت این حمله انتحاری را برعهده گرفته است.

این حمله انتحاری خودروی حامل "حمید شکیل"، معاون رئیس پلیس را هدف قرار گرفته بود. وی نقش کلیدی در دستگیری شبه نظامیان و اعضای گروه‌های جدایی‌طلب کوچک را در سال‌های اخیر برعهده داشته است.

یکی از افسران پلیس کویته نیز اعلام کرد، این حمله زمانی رخ داد که خودروی حامل این مقام پلیس از یک محله مسکونی در حال عبور بود. چند ساعت پس از این حمله طالبان پاکستان مسئولیت آن را برعهده گرفت.

پلیس پاکستان نیز اعلام کرد، عامل مهاجم از ۱۵ کیلوگرم ماده منفجره استفاده کرده بود.

تصاویر تلویزیونی نیز نشان می‌دهد که خودروهای پلیس به شدت آسیب دیده و ماموران نجات در حال انتقال قربانیان به بیمارستان‌های اطراف هستند.

شاهد خاقان عباسی، نخست وزیر پاکستان نیز در بیانیه‌ای افسران کشته‌شده را مورد ستایش قرار داد و گفت: چنین حملات وحشیانه‌ای روحیه نیروهای امنیتی در مقابله با تروریسم را تضعیف نمی‌کند.

کویته، مرکز ایالت بلوچستان پاکستان در سال‌های گذشته شاهد اقدامات شبه‌نظامیان و گروه‌های جدایی‌طلب بلوچ بوده است. داعش نیز در این منطقه فعالیت می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس،امروز(پنجشنبه) همچنین ارتش پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک گروه شبه نظامیان از افغانستان به یکی از پست‌های مرزی جدیدالتاسیس ارتش در منطقه حمله کرده و در جریان این درگیری یک سرباز و پنج غیرنظامی کشته شدند. این رویداد در منطقه قبیله‌ای خیبر رخ داده است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین