کد خبر: ۴۸۸۵۸۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰

واکنش ایران به اتهامات تازۀ عادل الجبیر

سخنگوى وزارت خارجه کشورمان در واکنش به سخنان وزیر امور خارجه عربستان سعودى در گفتگو با یک شبکه تلویزیونى، اظهارات وی را ادامه سخنان بی پایه و اساس و بی منطق قبلی ، کلامی سخیف و توهین آمیز خواند.
آفتاب‌‌نیوز :
بهرام قاسمی گفت: وزير خارجه دولت سعودى با وارونه جلوه دادن همه حقايق، تلاش بی ثمر و بيهوده ای كه بارها تكرار و تجربه كرده است را بكار می بندد تا شايد افكار عمومى را از اقدامات بى ثبات ساز عربستان در منطقه، به مسيرى ديگر منحرف كند؛ حال آنكه اكنون دولت ها و ملت هاى منطقه به خوبى شاهد اين سياست هاى تفرقه افكنانه سعودى ها هستند كه اين بار پس از خليج فارس و یمن، ميل به لبنان و ايجاد ناآرامی در اين كشور دارد.

به گزارش آفتاب‌نیوز، بهرام قاسمى با ردّ كامل ادعاهاى اين مقام سعودى، به جنایات جنگی افسارگسيخته سعودى ها در يمن اشاره كرد و اظهار داشت: فرافکنی ها و سیاست های ناپخته و تفرقه افکنانه سعودی ها آثار مخرب و زیانباری برای کل منطقه به دنبال دارد. سعودى ها فرافكنى را به بالاترين حدّ خود رسانده اند و درحالى كه خود مهد تفكّر افراطى گرى و مظهر عينى اقدامات تروريستى و دخالت آشكار در امور ديگر كشور های منطقه هستند، ديگران را با دروغ و دغل به حمايت از تروريسم متهم مى كنند.

سخنگوى دستگاه ديپلماسى با اشاره به تحولات روزهاى اخير در منطقه خاطر نشان كرد: در حالى كه جمهورى اسلامى ايران طى ساليان بسيار از هيچ تلاشى براى کمک به ثبات، امنیت و آرامش در سطح بين المللى و منطقه ای دريغ نكرده است، اين بار منطقه درگير سياست هاى افراطى ناپخته اى شده است كه امروز بخشی از آن بخاطر انحراف افكار عمومی از مصائب خودساخته داخلی و خارجی آنان است؛ شرايطی که درایت و عزم جدّى تمام كشورهاى منطقه را براى مقابله با آثار ويرانگر آن طلب مى كند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
3
0
هميشه ازموضع ضعف وترس باعربستان صحبت ميكنيم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
شما که به غیر از خدا با همه از موضع قدرت حرف می زنید. ولی مهم اینکه در راستای منافع ملی حرفی زده بشه نه در راستای برقراریه یک تفکر خاص
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین