کد خبر: ۴۸۹۳۶۴
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱
نسبت به رفع نیازهای زلزله‌زدگان سخت‌گیری به خرج ندهیم

عیادت رئیس‌جمهور از مصدومان زلزله/ تاکید بر تسریع در روند درمان حادثه‌دیدگان+تصاویر

رییس‌جمهور کشورمان در جلسه ستاد بحران استان کرمانشاه گفت: باید به نیازهای ضروری مردم رسیدگی کرد و در این زمینه نباید سخت‌گیری به خرج داد، بلکه باید دست و دلباز برخورد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهور عصر سه شنبه در جریان سفر به استان کرمانشاه با حضور در بیمارستان شهید طالقانی کرمانشان، از مصدومان و مجروحان زلزله اخیر در مناطق مختلف غرب کشور که در این بیمارستان بستری هستند، عیادت و ضمن اهدای شاخه گل با آنها گفت‌وگو کرد.

به گزارش آفتاب‌نیوز، رییس جمهور با توضیحات وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مسوولان امداد و درمان این بیمارستان در جریان روند ارائه خدمات درمانی و پزشکی به آسیب دیدگان و مصدومان زلزله اخیر قرار گرفت.

عیادت روحانی از مصدومان زلزله/ تاکید بر تسریع در روند درمان حادثه دیدگان

روحانی همچنین در گفت‌وگو و احوالپرسی با مردم و مصدومان مشکلات و کاستی های آنان را جویا شد و دستورات لازم را برای تسریع در روند درمان مصدومان صادر کرد.

همچنین روحانی در جلسه ستاد مدیریت بحران که با حضور وزرا و مسئولان دستگاه‌های ذیربط در کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه ما باید امنیت کافی را در استان کرمانشاه برقرار کنیم، گفت: ستاد بحران در این زمینه تجربه دارد و همین‌که مسئولان بنیاد مسکن ما می‌گویند که به مردم آسیب‌ دیده وام می‌دهند و شروع به برآورد هزینه‌ها کرده‌اند نشان دهنده تجربه آنان است بخصوص که کشور ما متاسفانه حادثه‌خیز است و هر چند وقت یک بار حادثه‌ای دردناکی را شاهد هستیم.

وی افزود: به هر حال مسئولان ما تجربه کافی دارند و باید به مشکلات سامان دهند و در حل و فصل آن تلاش کنند؛ چرا که مساله امنیت و عیادت روحانی از مصدومان زلزله/ تاکید بر تسریع در روند درمان حادثه دیدگانمدیریت این بحران مورد تاکید ماست و نیز به مساله تامین آب و برق مردم نیز در این شرایط توجه ویژه‌ای داریم.

رییس‌جمهور با اشاره به گفت‌وگوهای خود با آسیب‌دیدگان حادثه زلزله در کرمانشاه، اظهار کرد: امروز که من با برخی از آسیب‌دیدگان این حادثه صحبت می‌کردم اصل خواسته‌های آنان یا تامین آب آشامیدنی بود یا خواهان افزایش چادرهای اسکان بودند یا در نهایت به مسائلی از قبیل رسیدگی مناسب به مجروحان‌شان که در بیمارستان بستری بودند تاکید می‌کردند.

روحانی ادامه داد: در واقع مردم توقع خاصی نداشتند و می‌گفتند حالا که این اتفاقات افتاده است و ما خانه‌هایمان را از دست داده‌ایم برای بازسازی خانه‌هایمان فکری کنید، این یک خواسته طبیعی است. من از هیچ کدام از کسانی که با آنان صحبت کردم نشنیده‌ام که توقع زیادی داشته باشند بلکه توقع‌شان یک توقع منطقی است.

وی تاکید کرد: ما باید نیازهای ضروری مردم را برآورده کنیم و این حق طبیعی آنهاست و نیروهای مسلح و غیرمسلح و مسئولان و مردم و نیز ستاد بحران در زمینه حل مشکلات کوشا باشند و نیز شوراها و فرمانداری‌ها و استانداری‌ها هم در این زمینه وارد عمل شوند.

رییس‌جمهور با قدردانی از تلاش‌های سازمان هلال‌احمر و هوانیروز نیروهای مسلح، اظهار کرد:خدماتی که هوانیروز در زمینه امداد هوایی ارائه کرد جای تقدیر و تشکر دارد و باید این کمک‌ها ادامه پیدا کند چرا که گاهی موضوع امداد هوایی رساندن به آسیب‌دیدگان اهمیت بسیاری پیدا می‌کند بخصوص در حوادثی چون زلزله که ممکن است راه‌های ارتباطی نیز قطع شود.

روحانی با بیان اینکه باید برای مساله اسکان موقت آسیب‌دیدگان و نیز بازسازی خانه‌های آنان برنامه‌ریزی‌های دقیق و منسجمی را اجرایی کرد، گفت: امروز در این جلسه مسئولان آماری را از تخریب خانه‌ها ارائه دادند که حدود 11 تا 12 هزار برآورد شده است که البته در این زمینه باید به رقم دقیقی برسیم که بتوانیم آن را مورد استفاده قرار دهیم و خانه‌هایی که به طور کامل تخریب شده‌اند یا دیگر نمی‌توان از آنها استفاده کرد را مورد بازسازی قرار دهیم و نیز از آقای نوبخت می‌خواهم که فردا در جلسه هیات دولت این موضوع را مطرح کنند تا تصمیم‌گیری‌های لازم برای آن انجام شود.

وی با بیان اینکه نباید در کمک‌رسانی به مردم و رفع نیازهای ضروری‌شان سخت‌گیری کنیم، اظهار کرد: اگر کسی نیاز به چادر دارد باید این چادر نزدیک خانه خودش قرار گیرد چرا که با این کار از اموالش مراقبت بیشتری خواهد شد و البته طی بازدیدی که از مناطق آسیب دیده داشتم خوشبختانه همین اتفاق افتاده است و اکثر آسیب‌دیدگان در کنار خانه‌هایشان در چادر اسکان یافتند.

رییس‌جمهور ادامه داد: اگر کسی چادر می‌خواهد نباید سخت‌گیری کنیم، باید آنچه را که مورد نیاز مردم است از قبیل چادر و اینگونه موارد مورد نیاز را در اختیارشان قرار دهیم و دست و دلباز برخورد کنیم و نیز در تامین آب و وسایلی چون پتو هم که جزو ضروریات است این مهم باید مورد توجه قرار گیرد.  

روحانی بیان کرد: ما باید کمک‌های بلاعوض در اختیار افرادی که خانه‌هایشان را از دست داده‌اند، قرار دهیم  تا بتوانند قبل از بازسازی خانه‌هایشان روزگار خود را بگذارنند و نیز باید به این نکته توجه داشته باشیم که تا جایی که می‌توانیم کار را به خود مردم واگذار کنیم.

به گزارش ایسنا، رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه در مواقع بحران جای گله‌گذاری و مچ‌گیری نیست، اظهار کرد: نباید در شرایط بحرانی فعلی به دنبال مچ‌گیری باشیم اما مثالی می‌زنم که امروز شاهدش بودم. وقتی به سرپل ذهاب رفتیم دیدیم که چگونه خانه‌های مردم که در کنار خانه‌های مسکن مهر بود حتی شیشه‌هایش هم نشکسته بود اما خانه‌های مسکن مهر تخریب شده بودند که البته برخی می‌گویند علت این بوده که آن خانه‌ها روی گسل قرار داشتند در حالیکه گسل نقطه‌ای نیست بلکه یک مسیر است و اگر آن خانه‌هایی که مربوط به مسکن مهر بوده روی گسل قرار داشته است خانه‌های مجاورش هم روی همان گسل قرار داشتند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین