کد خبر: ۴۸۹۵۳۴
تعداد نظرات: ۲۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸
سردار غیب‌پرور اعلام کرد:

ایست‌‌بازرسی‌های بسیج به گشت‌های محله‌ای تبدیل می‌شوند

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بنا داریم ایست بازرسی‌ها را تقلیل داده و کم کنیم و آن را به گشت‌های محله‌ای تبدیل کنیم.
آفتاب‌‌نیوز :
سردار غلامحسین غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین طی نشست خبری که صبح امروز در آستانه هفته بسیج برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت ایام آخر ماه صفر و نیز حادثه زلزله کرمانشاه اظهار داشت: این داغ بر دل همه ایرانیان نشسته و التیام دلهای داغ دیده نوع کمکی است که می‌توانیم بکنیم.

به گزارش آفتاب‌نیوز، وی افزود: از دولتمردان و بسیجیان و ارتش قهرمان و پاسداران سبزپوش که از اولین لحظه در صحنه بودند متشکرم.

غیب‌پرور افزود: تا شب گذشته از سراسر ایران از من درخواست می‌کردند تا به مناطق زلزله زده اعزام شوند و خیلی از افراد هم خودشان برای کمک رفتند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین همچنین تاکید کرد: برای جلوگیری از خسارات در حوادث آینده باید به سمت محکم و ایمن‌سازی بناهایمان برویم.

غیب‌پرور خاطرنشان کرد: امسال ما در حالی هفته بسیج را آغاز می‌کنیم که ۳۸مین سالگرد تاسیس این شجره طیبه بوده و بسیج نقش بی بدیلی در صحنه های عملی انقلاب ایفا کرده است.

وی گفت: همواره آحاد بسیجیان پشت سر بزرگ بسیجی نظام یعنی رهبر عظیم الشان انقلاب حرکت کرده اند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: مردم با ابعاد مختلف جان فشانی بسیجیان در دفاع مقدس آگاه هستند و می‌دانند که بسیج در عرصه‌های مختلف ورود فعال و موفقی داشته است.

غیب‌پرور با بیان اینکه بسیج تا زمانی می‌تواند نقش آفرینی کند که مردمی باشد، افزود: بسیج مظهر مردم سالاری دینی است شعار محوری هفته بسیج امسال هم همین خواهد بود.

وی ادامه داد: اگر خدمت به مردم را باور داشت باشیم، شک نکنید که حیات انقلاب اسلامی تضمین شده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در یک سال اخیر و دوره مدیریت جدید، به رویکرد مردم‌مداری توجه ویژه کردیم و خدمت به مردم به عنوان یک قاعده در برنامه های بسیج قرار دارد.

غیب‌پرور همچنین گفت: ما اعتلا بسیج در عرصه‌های دفاع و فرهنگ و علم و خدمت رسانی را دنبال می‌کنیم.

وی تصریح کرد: همه آحاد ملت باید در موضوع دفاع سهم داشته باشند و امسال صدهزار نفر را در قالب ۴۳۰ گردان در ابعاد نظامی آموزش تکمیلی داده‌ایم که این موضوع به توانمندی‌های قبلی ما اضافه شده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: اگر ما از فرهنگ دینی و انقلابی خود صیانت کنیم، در تداوم راه انقلاب نباید دچار شک شویم لذا دشمن هم فرهنگ ما را مورد هجمه قرار داده و خساراتی هم دیده ایم و باید اقدام اساسی کنیم.

غیب‌پرور گفت: ما این موضوع را در قالب‌های مختلف دنبال می‌کنیم که یکی از آنها موضوع راهیان نور است و اگر ما بتوانیم بوسیله راهیان نور فرهنگ فداکاری و ایثار و شهادت را برای مردم بازگو کنیم حتما مورد اقبال جوانان واقع خواهدشد.

وی تصریح کرد: اگر در جاهایی دچار خسران شدیم، بدلیل کم کاری امثال بنده بوده وگرنه فطرت جوانان ما پاک است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه ما هنوز در حوزه دفاع مقدس یک کتاب جامع فاخر نداریم، افزود: البته ما راضی به چاپ هر کتاب دم دستی نیستیم و معتقدیم یک کتاب فاخر بهتر از صد کتاب بی‌خاصیت است.

غیب‌پرور گفت: اگر می‌خواهیم قوی باشیم باید جامعه ای عالم و دانش‌مدار داشته باشیم چراکه جوامع بیسواد حتما مورد تحقیر دیگران قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه در بسیج چندین هزار جوان اهل علم و دانش فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: ما در بسیج دور خود دیوار نمی‌کشیم و تعامل با بخش‌های مختلف دولت از جمله بخش های علمی همواره مورد توجه ما بوده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: کارهای فوق العاده ای در حوزه علمی بسیج شده است که فناوری آن شاید تنها در اختیار دو سه کشور باشد. در حوزه خدمات اجتماعی هم ما بعنوان بسیج نمی‌توان یک گوشه نشست و فقط نگاه کرد، بلکه  وظیفه داریم به رفع برخی مشکلات اجتماعی کمک کنیم.

غیب‌پرور تصریح کرد: برای رفع آسیب‌های اجتماعی ازجمله اعتیاد، ۳۲۵ محله را بعنوان پایلوت از بین ۱۸۷ شهر انتخاب کردیم و جلو رفتیم و دیدیم می‌شود کار کرد و سال آینده این کار را در هزار محله دنبال می‌کنیم.

وی گفت: درخصوص معضل طلاق نیز جلسات آگاهی‌بخشی را برگزار کرده‌ایم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین، گروهای جهادی را یکی از طلایی ترین دستاوردهای بسیج عنوان کرد و گفت: امسال تعداد گروه‌های جهادی به 10هزار رسیده است و ۸۱۰ هزار جوان در قالب این اردوها به مناطق محروم رفتند و کارهای بزرگی کردند.

غیب پرور افزود: البته تغییر مسیری در گروهای جهادی دادیم و هر گروه جهادی به مدت ۳ تا ۵ سال در یک منطقه خدمت خواهد کرد.

وی ادامه داد: کشور ما امنیت خوبی دارد اما باید آن را ارتقا دهیم و سربازان ناجا بخوبی در این حوزه انجام وظیفه کرده‌اند و ما هم به کمک و یاری آنها می‌رویم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بنا داریم ایست‌های بازرسی را تقلیل دهیم و به گشت‌های محله‌ای تبدیل کنیم تا اگر کسی پارکینگ نداشت، دغدغه سرقت ماشین خود در خیابان را نداشته باشد.

غیب‌پرور در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در یک سال اخیر ۸ هزار تیم پزشکی و درمانی بسیج و ۱۲۰ بیمارستان در مناطق محروم و مرزی مستقر و ۷ میلیون نفر ویزیت رایگان شدند. در راهپیمایی اربعین هم پزشکان بسیجی به مردم خدمت رسانی می‌کردند.

وی ادامه داد: کار مهم دیگر ما، مسجد محوری است چراکه نهضت اسلامی از مساجد شروع و در آن استمرار یافت اما بعد از قبول قطعنامه و پایان جنگ غفلت عظیمی درخصوص مسجدها رخ داد.

غیب‌پرور گفت: بسیج را باید هم محل عبادت و هم تعاملات و هم خدمات اجتماعی ببینیم که بسیج این موضوع را دنبال می‌کند.

وی اولویت دیگر بسیج را پرداختن به فضای مجازی عنوان کرد و گفت: شب گذشته با وزیر ارتباطات به توافقاتی رسیدیم و گفتیم که برای استفاده درست و قابل رشد از فضای مجازی برنامه داریم و نمی‌شود چشممان را روی آن ببندیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: ما برنامه‌های مفصلی برای ارتقای سواد فضای مجازی داریم.

غیب‌پرور در بخش دیگری از این نشست خبری درخصوص اقدامات بسیج برای کمک‌رسانی به مردم زلزله‌زده غرب کشور گفت: از همان لحظات اولیه زلزله، ستاد ویژه کمک رسانی با ریاست جانشین بسیج در منطقه مستقر شد و آنها منطقه به منطقه را سرکشی کردند.

وی افزود: برنامه بسیج در مناطق زلزله‌زده، یک کار کوتاه مدت مثل امداد رسانی و‌کمک رسانی است اما کار دیگر با توجه به سرمای هوا، ساختن هرچه سریعتر منازل این افراد است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: بنده بعد از این جلسه به منطقه غرب می‌روم و بنا بر این است که هر استان کار ساخت منازل چند منطقه را به عهده بگیرد و شب از طریق ویدیو کنفرانس با فرماندهان سپاه‌های استانی جلسه داریم و این موضوع ابلاغ خواهد شد.

غیب‌پرور افزود: بنیاد تعاون بسیج تاکنون صدهزار بطری آب و قرص نان و 50هزار کنسرو و 2هزار تخته پتو و همچنین پتوهایی که در موکب‌های اربعین بوده و نیز ده هزار متر مربع موکت به مناطق زلزله زده فرستاده است.

وی افزود: البته اخباری داریم که امکانات در آنجا خوب توزیع نمی‌شود و از مردم و مسئولین می‌خواهیم اجازه دهند این امکانات به دست اهلش برسد.

غیب‌پرور همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما دارای یک بسیج دانشجویی فعالی هستیم و امیدواریم با انتصابات جدید وزارت علوم و دانشگاه آزاد، این فعالیت‌ها بیشتر و بهتر هم بشود.

وی تصریح کرد: در هفته بسیج هزار گروه جهادی به مناطق مختلف اعزام می‌شوند و ۴ هزار طرح خدمت رسانی نیز افتتاح خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه همایش جهادگران علم و فناوری در این هفته برگزار می‌شود، به برنامه دیدار با مراجع عظام تقلید در این هفته اشاره کرد و اظهار داشت: سعی می کنیم در بسیج، گفتمان مقاومت و جهان اسلام تبیین شود.

غیب‌پرور افزود: روز ۵ آذر تجمع بزرگ بسیج است و همزمان طرح گشت‌های محله محور بسیج نیز آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای کارکرد گشت‌های بسیج با قوه قضاییه و ناجا هم جلساتی داشته ایم، گفت: این گشت‌ها مسلح نخواهند بود و‌ وارد حریم خصوص مردم هم نمی‌شوند و تنها به تامین امنیت مردم کمک خواهند کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه بسیج اهل تعامل و‌ ارتباط با دولت محترم است و این را بارها اعلام کرده‌ایم، تصریح کرد:  وظیفه همه ما خدمت به مردم است و ملاحظات سیاسی نمی‌تواند مانع تعاملات خدمت رسانی به مردم شود. تا امروز هم یکی دو بار این موضوع را حضورا به آقای روحانی رئیس جمهور گفته و اعلام امادگی کرده‌ام.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: برخی از تعاملات درخصوص ریزگردهای خوزستان و صنایع کوچک و کشاورزی و آبخیزداری و ارتباطات و فناوری بوده و به دوستانمان در دولت توصیه می‌کنیم از اقیانوس بیکران بسیج بهره ببرند.

غیب‌پرور با بیان اینکه از ظرفیت بسیج درخصوص اقتصاد مقاومتی بخوبی استفاده نشده و امیدواریم از این ظرفیت بخوبی بهره برده شود، گفت: تا امروز بسیج عادی، فعال و‌ ویژه داشتیم که بزودی دو لایه جدید هم به آنها اضافه خواهد شد که شامل بسیج عمومی و بسیج غیرعضو می‌شود.

وی ادامه داد: بسیج غیر عضو شامل آحاد ملت ایران می‌شود که نظام را قبول دارند اما در بسیج ثبت نام نکرده‌اند و بسیج عمومی هم افرادی هستند که ثبت نام می‌کنند ولی زمان شرکت در فعالیت‌های بسیج را ندارند.

غیب‌پرور گفت: نباید زیاد از اصطلاح «قشر خاکستری» استفاده کنیم و خودمان را جز خوبها بدانیم. بخش اعظمی از مردم انقلاب و ولایت را دوست دارند و ما هم نباید خط کشی کنیم. از نظر ما همه مردم ایران بسیجی هستند.

وی درخصوص ادعای سعودی‌ها مبنی آموزش یمنی‌ها توسط ایران گفت: یک اتفاق بزرگ در جهان اسلام رخ داده و بیداری اسلامی شکل گرفته است. عربستانی ها باید باورشان شود که این بیداری در همه جهان اسلام بوده و انگشت اتهام به سمت ایران مشکلی را حل نمی‌کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: امیدواریم سران عربستان رفتار عاقلانه انجام دهند که بعید می‌دانیم اما متوجه باشند که مردم یمن مردم سلحشور و مقاومی هستند که استقلالشان را طلب کرده اند.

غیب‌پرور گفت: ایران اسلامی از جبهه مقاومت حمایت می‌کند نه مداخله.

وی تصریح کرد: عربستان هم مثل امریکا کم آورده پس اگر ما را متهم نکنند چه کنند؟ هرچند اصل ماجرا چیز دیگریست.

منبع: فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
3
20
چقدر پرو هستن. این مسخره بازیا چیه؟ جلوی مردم توی خیابون میگیرن تا ماشین بدون هیچ دلیل و مجوزی بگردن. ترافیک الکی ایجاد میکنن. مردم ازاری از این واضح تر مگه میشه. بعد میگن خدمت به مردم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
3
13
در مورد همه چيز صحبت فرمودن!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
3
18
حالا چی شده فکر گشت محله افتادید؟به علاوه اینا حیطه اختیارشون چیه؟کارت شناسایی دارند؟جلوی دزدی و قتل و متجاوز را میگیرند یا مزاحم مردم میشوند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
5
3
برا جلوگیری از سرقت خودرو گشت محلی میزاره یه موقع فکر دیگه ای نکنین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
3
17
با چه مشکلاتی می خواهید برای ملت درست کنید خجالت بکشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
2
18
دوباره خبریه ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
3
18
حالا می خواهند سر ازکار خانه های مردم دربیاورند ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
2
20
ببخشید این نیروی انتظامی برای چه چیزی درست شده؟ که بسیج می خواهد وظایف این ها رو انجام بده؟ مگه طبق قوانین مسئول امنیت کوچه وبازار به عهده نیروی انتظامی نیست؟
ناشناس
|
United States of America
|
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۵
0
4
کار موازی با وزارت خانه در قانون تعبیه نشده مانند موازی کاری در سیاستهای اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی در بخش اقتصاد و فرهنگ چماق جواب نمیدهد آن خرف ولش کنید که ما کمربند بستن را جریمه کردیم دیدین که درست شد ولی نمیداند که وقتی پلیس هم نیست کمربند ببندند مردم از ترس جریمه کمربند میبندند سرک کشیدن که چی میخوره چی میپوشه کی چی میگه کی چطوری فکر میکنه فقط وقت صرف کردن هست بجاش بیل و گلنگ دست بگیرین باغ را آباد کنین پول مفت گرفتن درست نیست
ناشناس
|
United States of America
|
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۵
0
5
اصلا آدم بدون عیب و نقص را میتونی پیدا کنی حتی خود آمران هم انسان کامل نیستند
امید
|
United States of America
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۵
0
5
خیلی بیکاری زمین شخم بزنین در جای جاده و پل درست میکنند با حقوق کار کنید زمین کشاورزی 90ساله بگیرین کشاورزی کنین آدم از سر بیکاری فکرهای عجیبی به سرش میزند بی زحمت بروید در باز سازی مناطق زلزله زده با حقوق به مردم خدمت رسانی کنید من دوست ندارم کسی در سر کوچه ایستاده بحالت نظامی و هر روز به ریش و سبیل و کفشم موی سر برانداز کند درس اخلاق تو مسجد هست امنیت کوچه خیابان با نیروی انتظامی همه اینها از سر بیکاریست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۵
0
6
تا دلتان بخواد ما در کشور،سازمان نظامی و غیر نظامی موازی هم داریم.ان وقت می گویند برا کارهای ضروری مردم بودجه نداریم.چرا اینها را درهم ادغام نمی کنند.مگه قرار نبود که دستگاههای حکومتی کوچک شوند.پس چی شد؟
کرامت انسان
|
United States of America
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
0
6
یادم هست تو سر کوچه بودند وهر کسی به آنها تعظیم یا سلام نمیکرد گیر میدادند آقا وایستا کجا میری پیش کی میری چکارش داری کدام گروهی چپی یا راستی و بیطرفی آن کی هست چکاره هست بعد دوباره لباس تو اینطوریه و یقه ات چرا گشاده موی سرت بلنده و ....به کار چی میگن بیکاری و خوشی به دلتان زده جمع کنید این حرفها را طرف از خانواده و خودش چند تا ایراد داره میخواد بیاد بگه تو چرا سبیلت بلنده تو این زمانه به اینکار میگن رفتار داعشی و طالبانی
حمید رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
0
5
مارا به خیر شما امید نیست ! لطفا شر نرسانید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
0
3
دختر همسایه مون دیگه بای بای. من دیگه عاشق نمیشم. هنوز که 5 آذر نشده چه خبره ؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۸
0
4
بالاخره آون بودجه ی بی حساب و کتابی را که کسی از میزان آن خبر ندارد و کسی هم برای نحوه ی هزینه کردش پاسخگو نیست یه طوری نشان بدهند که دارند خرج می کنند تحرکی انجام می دهند و .... البته فکر کنم این برادران گشت زن خیلی هایشان پول زیادی نمی گیرند ولی وقتی چنین طرحی در سطح کلان اجرا می شود یک عده لابد اضافه کاری و پاداش می گیرند دیگر
ناشناس
|
Kazakhstan
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۸
0
2
اصلا این کارهاکه میکند به هیچ وجه خوب نیست پس پرسنل نیروی انتظامی که حقوق می گیرد چکاره است که بسیج باید ایست وبازرسی ویا گشت محله باید انجام بدهد بجای اینکه دولت حقوق اضافه بابت گشت های محله و یا ایست وبازرسی سپاه وبسیج بدهد این کارها را که بسیج انجام میدهد حذف نماید ومنافع انرا برای اشتغال جوانان هزینه کند
شمارش معكوس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۸
1
4
يه نيرويي لازمه به واحدهاي آنها نظارت كنه، چرا كه سابقه نشون از كارهاي بسيار بدتر از بيحجابي و بي امنيتي و دزدي رو نشون داده، من به صلاحيت آنها با ارائه مدرك عيني ، اعتماد ندارم.
Asad
|
Canada
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
1
5
اگر ممكنه بسيج كارنامه اين چند دهه خود را با هزاران مليارد هزينه ارائه كند
به عقب برنمیگردیم
|
United States of America
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
1
2
سر کوچه و محل کاری نکنید که .....
ناشناس
|
United States of America
|
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۳۰
1
3
خیلی ژشته که تو خیابان وکوچه افرادی مردم را کشیک بدن که چکار میکنند ناظر اعمال ما خداست فرهنگ با ابزار چکشی درست نیست فرهنگ سازی با زور و نیزه در چند صباحی جواب میدهد ولی در خفا و دور از چشم مامور هیچ . وقتی مامور هست همه جیز اوکیه ولی مامور نباشد نیست اسم این کار چی هست یعنی همه جای ایران حتی سر بالکان و دروازه مامور میخواهد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۷
1
2
دوباره شروع میشه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین